Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värde på Macbook Pro med dött tangentbord?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook Pro, inköpt strax innan Leopard släpptes. 2.2 GHz. För ett antal månader sedan dog tangentbordet och touchpaden helt, något som hänt tidigare. Det är ett hårdvarufel, tar jag ut batteriet och trycker hårt på rätt kabel strax under där batteriet skall sitta kan jag få tangetbordet och touchpaden att fungera medans jag trycker.

Vid förra tillfället hade jag kvar min garanti och fick den lagad, men nu har garantin tyvärr gått ut. Vet någon om jag har någon garanti på servicen och kan få den fixad igen? Jag har alltså, tråkigt nog, inte Apple Care.

Om inte annat, vad skulle jag kunna få för maskinen om jag sålde den? Använder den just nu som stationär dator med extern mus och tangentbord, som det fungerar den utan problem. Hårddisken är dessutom på 160 GiB.

Mvh
Ewigland

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-12 03:37

Hej!

Jag har precis samma problem med min 2,2 intel core2duo. Ingen garanti heller. Har du ngt tips på hur man kan fixa problemet själv. Finns det någon vettig guide? Vilka delar behöver jag bytta? Kan inget om värdet men kan tänka mig att det sjunker rejält utan ett fungerande tangentbord.

tacksam för svar

Har ni kollat med en Appleverkstad vad det kostar att få kabeln utbytt?
Ni vet ju hyfsat vad det är frågan om så det borde de ju nästan kunna svara på på Telefon.

Hände på min 2.2ghz med. Jag gick doc in på apple store med datorn och fick det fixat under garantin. Tyvärr vägrar apple erkänna at det är ett vanligt fel, trotts att väldigt många personer har det. TIktigt dåligt av dem.

Pratade med Macoteket, det är byte av topcase som gäller. Går på ca 2800. Usch, och det för en dator man köpt för över 15 000..

  • Medlem
  • Finspång
  • 2009-06-29 13:20

Är datorn yngre än 3år så borde det gå på reklamation. Då ska Apple fixa det gratis.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-01 21:40

Ett alternativ är att köpa ett top case begagnat, jag fick tag på ett för ca 900 ink. frakt från eBay.

Det är priset för Apples designfel och min egen vilja att plocka isär mina saker.

1
Bevaka tråden