Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-brännarproblem på PB12"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-16 02:49

Nu har jag för första gången testat att bränna lite dvds på min PB12". Själva bränningen gick utan problem, däremot blev det strul när jag skulle spela upp skivorna. Det fungerar alldeles utmärkt en timme, sedan börjar det strula. Varken min stationära Toshibaspelare, som brukar klara det mesta, eller den interna dvd-spelaren klarar av att spela upp filmerna efter det. Fram tills dess är allt som det ska.

De filer jag försökt bränna är filmprojekt som jag fått från min bror som kör WinXP och som är i img-format. Det går alldeles utmärkt att mounta filerna och titta på vob-filerna när de ligger på hårddisken så själva filerna är det nog inget fel på.

De skivor jag använt mig utav heter 3-t Pro, img-filerna har jag brännt med Toast 5.2 och jag har Mac OS X 10.2.5 installerat. Nu har jag producerat två glasunderlägg och vill gärna slippa göra fler.... Någon som har tips på hur jag ska göra för att slippa fler coasters?

Hmmm hade inte Apple nån gräns i iDVD(det är väl det du använder) för hur långa filmer man kunde bränna? Vet iallafall att dom med iDVD 2 utökade tiden från 30 minuter till 60 minuter. Vet dock inte om dom utökade ytterligare i iDVD 3, verkar ju inte så av ditt problem att döma. Ring Apple på tel 08 587 711 30 och fråga.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-16 19:14

Nu provade jag att bränna med skivavbildning och fick felet "xxxx.img kunde inte brännas - fel - 2147352480. Ett fel med målenhetsfel inträffade (-2147352480)."

Någon som vet vad det kan betyda?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-25 02:04

Problemet är löst. Det visade sig att min superdrive inte tyckte om skivorna från 3-t. Nu har jag provat med skivor från tre andra märken som fungerat alldeles utmärkt.

1
Bevaka tråden