Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poster ändras via IWP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mors!
I min databas som jag publicerar via IWP så upptäcker jag då och då att framför allt första posten i registret ändras av någon gäst. Trots att fältet där man kan söka tillåter inmatning i sökläget.(bearbetningsläget är avbockad)

Var har jag missat någonstans så att det blir omöjligt ändra någon fält vid sökning?

/Taubmann
(FMSA 8.5)

Du har förmodligen missat att ställa in vilka behörigheter man har med olika konton. En av dessa behörigheterna är att man inte kan göra ändringar utan användarnamn och lösenord. Det har alltså inte med huruvida det fältet i den layouten är inställt på att man skall kunna bearbeta innehållet eller inte.

OK, jag tänkte det var något sådant och här har jag en skärmdump på vilken behörighet "Gäst" har. Är det korrekt?

Den inställningen betyder att gäst INTE kan ändra något. Det är det ordet "skrivskyddad" betyder, databasen är skyddad från att man kan skriva i den, dvs ändra i den. Så antingen så har du troll i maskinen, eller så har du något annat användarnamn/lösenord som någon kommit åt, loggar in med och ändrar med. Du kan skapa ett nytt textfält, ställa in automatiska data, och där välja ändrad av, så kommer det fältet att innehålla namnet på den som ändrat. Det finns flera liknande metoder för att kolla detta.

1
Bevaka tråden