Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externt batteri till Macbook unibody?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

funderar på att skaffa en ny Macbook, min vita har aldrig varit riktigt kry - och steg därför in till en ÅF för Apple och kollade lite på vad som erbjuds. Till min skräck så ser jag att dom har gjort byte av batteri på samtliga modeller(utom den kvarvarande Vita Macbooken som använder samma lösning som tidigare) besvärligare än någonsin i modern Apple historia.

Jag reser hyfsat mycket, och byter ofta batteriet 2-4 ggr per dag iom att jag inte har tillgång till el uttag.

Finns det några smarta snygga externa batteri packar där ute som jag kan plugga in till Apples Magsafe? Så länge som lösningen inte är allt för bulkig så skulle ju detta kunna ersätta mina 3 extra macbook batterier som jag har med mig annars.

MvH
Johan

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-05-15 07:52

Det här är det enda jag hittat. http://www.hypermac.com/

Är intresserad av deras car-adapter för att kunna ladda datorn i båten, men den är dyr, väldigt dyr.

Ursprungligen av Kasaen:

Det här är det enda jag hittat. http://www.hypermac.com/

Är intresserad av deras car-adapter för att kunna ladda datorn i båten, men den är dyr, väldigt dyr.

Anledningen till de höga priserna är att tillverkaren måste köpa en Macbook-adapter à 80USD för varje batteri eller billaddare de tillverkar. Det är enda sättet för dem att komma över MagSafe-kontakten.

Kullander kommer för övrigt att ha de två större modellerna i lager i slutet av den här veckan eller början av nästa om allt går som tänkt. 60Wh (som inte kommer med biladapter) och 100Wh är tillfälligt slut hos tillverkaren och kan dröja ett par månader innan vi ser i Sverige.

Dom verkar ju helt klockrena! Precis vad jag letade efter, man tackar och bockar med glädje

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-06-20 22:14

Hypermacs batteri verkar vara det jag söker är det nån som vet en svensk återförsäljare eller nått tips om var man kan beställa grejer?

Jag bestallde en HyperDrive HD80 ifran dom(direkt ifran deras websida) for ett par ar sedan, och den kom fram snabbt och bra till Sverige. Dom hade da aven, utan att jag hade bett dom om det, markerat den som Gift.

1
Bevaka tråden