Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny beta Safari 4

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råder delade meningar om den verkligen är ny.. nån som orkar ladda ner och kolla om buildnuffrorna är lika?

Beta 528.17 tagen från Apple Software Update inte nedladdat från hemsida. Ibland dröjer det med uppdateringen från den sidan.

den gamla heter 5528.16, så nåt är nytt iaf.

Ursprungligen av Scratchen:

den gamla heter 5528.16, så nåt är nytt iaf.

När jag drog igång uppdateringen så fick Macen fnatt och påbörjade sin preflight uppvarvning. Så det blev att tvångsavstänga med strömknappen. Det verkar dock som om Safari hann uppdateras ändå till 5528.17.

Jag har tidigare skrivit om problem jag haft med att ladda ner dmg-filer (får grått fönster), ett problem som ingen annan verkade ha. Jag tror jag kommit fram till en lösning på problemet - SpeedDownload. Jag hade SD installerat innan jag uppgraderade till Beta 4:an så det kan ju tänkas att det funnits ett plugin som hindrar att Safari tar hand om nedladdningen själv. Då jag tog bort SD vid ett tillfälle så försvann kopplingen mellan plug-in'et och SD och Safari visste inte vad det skulle göra så jag fick mitt gråa fönster...

Efter ominstallation av SD funkar det som det ska igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-12 22:49

Folk som inte installerat Safar 4 beta får Safari 3.2.3 i Programuppdatering.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-12 23:57

Tycker nya betan känns lite rappare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-13 07:31
Ursprungligen av Konrad:

Tycker nya betan känns lite rappare.

Snappier?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-13 00:45

Om jag trycker cmd+shift+L så öppnas Safari 4 och söker efter /Users/namn/Desktop/, det känns lite fel. Någon mer som har samma "feature"?

Ursprungligen av doomas:

Om jag trycker cmd+shift+L så öppnas Safari 4 och söker efter /Users/namn/Desktop/, det känns lite fel. Någon mer som har samma "feature"?

Samma här, mappen jag just nu befinner mig i i det aktiva finderfönstret öppnas. Spännande ^^

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-13 01:05
Ursprungligen av Andreas Th:

Samma här, mappen jag just nu befinner mig i i det aktiva finderfönstret öppnas. Spännande ^^

Det gör varken skada eller nytta, jag undrar vad som ska hända egentligen. Jag trodde ~/namn/Library/ skulle öppnas (cmd+shift+A = Applications, U = utilities etc).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-14 00:04
Ursprungligen av doomas:

Om jag trycker cmd+shift+L så öppnas Safari 4 och söker efter /Users/namn/Desktop/, det känns lite fel. Någon mer som har samma "feature"?

Hur cool som helst om man instället för att vara i finder markerar text i något program och trycker bulle+shift+L, då öppnas safari och googlar på den markerade texten! Nice!

Om man vill söka avancerad?

Ursprungligen av eric:

Hur cool som helst om man instället för att vara i finder markerar text i något program och trycker bulle+shift+L, då öppnas safari och googlar på den markerade texten! Nice!

Japp, visst är det bra, men allt som oftast söker man ändå avancerad så jag undrar om det går att göra så nu med någon annan kommando?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-05-14 12:22
Ursprungligen av eric:

Hur cool som helst om man instället för att vara i finder markerar text i något program och trycker bulle+shift+L, då öppnas safari och googlar på den markerade texten! Nice!

I MS Word också?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-14 13:08
Ursprungligen av Le:

I MS Word också?!

Nä, Word verkar ha något snabbkommando som blockerar det.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-05-14 14:53
Ursprungligen av doomas:

Nä, Word verkar ha något snabbkommando som blockerar det.

Som vanligt m a o..........

Ursprungligen av doomas:

Nä, Word verkar ha något snabbkommando som blockerar det.

Det samma gäller för OpenOffice, tyvärr.

Det som är riktigt läckert är att man kan skriva in ord efter artisten/albumet på Spotify och komma upp till sidan man vill. Tryck bulle+shift+L.

Den känns riktigt snabb! Jag har glömt att Safari 4 bara är en beta den har fungerat så bra.
Så nu får vi se vad detta gör! Snabbt känns det i alla fall.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Den känns riktigt snabb! Jag har glömt att Safari 4 bara är en beta den har fungerat så bra.
Så nu får vi se vad detta gör! Snabbt känns det i alla fall.

När man väl fick till med att skifta tabbar, så kändes betan riktigt bra. Skulle inte vara fel med bättre hantering av tabbar. T.ex. om man vill slå ihop en tab med ett bakomliggande fönster.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

När man väl fick till med att skifta tabbar, så kändes betan riktigt bra. Skulle inte vara fel med bättre hantering av tabbar. T.ex. om man vill slå ihop en tab med ett bakomliggande fönster.

Har du problem med det? Funkar för mig...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Har du problem med det? Funkar för mig...

Var van vid att skifta tabbar mha. cmd + ö eller cmd + ä och det fungerade inte direkt efter man uppdaterat. Det beror på att man körde svenska versionen av safari innan betan.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Var van vid att skifta tabbar mha. cmd + ö eller cmd + ä och det fungerade inte direkt efter man uppdaterat. Det beror på att man körde svenska versionen av safari innan betan.

Det går att fixa i väntan på att Safari 4 kommer skarpt med svenska kortkommandon igen.

Gå till Tangentbord och mus i systeminställningar och väl Kortkommandon. Tryck på + och lägg till kortkommandona som du vill ha dem.

Ursprungligen av ohennig:

Det går att fixa i väntan på att Safari 4 kommer skarpt med svenska kortkommandon igen.

Gå till Tangentbord och mus i systeminställningar och väl Kortkommandon. Tryck på + och lägg till kortkommandona som du vill ha dem.

Jag hade redan fått till det. Grymt bra ändå med bild! Då får de andra som inte hittat det än lite lättare att ändra.

1
Bevaka tråden