Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages och sidnumrering?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, skriver labrapport i pages och har en fråga. Sidnumreringen ska börja på 1 efter innehållsförteckningen, hur grejar man det?

Nu vill pages räkna in både framsidan och innehållsförteckningen vilket gör att min text som ska börja på sidan 1 istället börjar på sidan 3

I granskaren (tredje rutan) kan du välja på vilken sida numreringen ska starta.

Senast redigerat 2009-05-12 19:04

Det var snabbt, och nu hittade jag det. Supertack!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-02 21:41

Marcus K, är du duktig på Pages?
Varför finns inte den i svensk version?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Marcus K, är du duktig på Pages?

Nej. Inte alls. Jag kör det aldrig.

Ursprungligen av Yes:

Varför finns inte den i svensk version?

Det vet jag inte, men troligen har väl Apples översättningsavdelning för mycket att göra.

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-05-12 17:49

Hur ser det ut på 09? ngn som vet?
har den svenska ver. hittar inte sidnumreringen...hittar under infoga men då börjar den på första sidan

Enligt manualen heter verktyget inspector på svenska granskare med ett g i blå cirkel. Finns uppe i högra hörnet.

Se manual på svenska nedan:

http://manuals.info.apple.com/sv_SE/Pages09_Anvandarhandbok.pdf

Senast redigerat 2009-05-12 19:05
  • Administratör
  • Lund
  • 2009-05-12 20:41

hittade den, men den lämnade så hemskt mycket att önska, om man ska skriva examensarbeten så ska front sidan inte räknas, nästa sida som är blank ska även den vara onumrerad. sedan börjar man räkna. Jag får inte detta att fungera. som bästa kan jag få bort numret på första sidan.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-05-18 13:24

Att ha olika sidnummreringar och att undvika första sidan och innehållsförtecknig fungerar ungefär likadant som i Word. Det som gäller är att infoga en avsnittsbrytning (meny: Infoga->Avsnittsbrytning) efter den blanka sidan och sen kan du ställa in i granskaren (samma ställe som ovan vad sidnummreringen för det varande avsnittet ska börja på. Om du också vill ha andra sidhuvuden och sidfötter så kryssar du också ur "använd föregående sidhuvuden och sidfötter" på samma ställe i granskaren...

1
Bevaka tråden