Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musikfiler till musikmobil

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranås
  • 2009-05-12 12:08

Hur för jag lättast över musikfiler från Mac och iTunes till en musikmobil med microSD minneskort? Mobilen är inte Mackompatibel. Kan jag sätta microSD-kortet i en minneskortsläsare som är Mac-kompatibel och föra över musikfilerna direkt från Macen eller behöver jag gå omvägen över en PC för att få musikfiler till telefonen?

Barnen vill ha musikmobiler och de musikmobiler som finns i deras prisklass är inte Mackompatibla, så jag vill gärna veta hur man gör innan de får sina telefoner.

Ja, du kan föra över filer från Macen till minneskortet via en minneskortsläsare.

Förklara gärna mer i detalj vad du menar med att telefonen inte är Mac-kompatibel.

Om du berättar vilken telefon det rör sig om, så finns det kanske någon här som har tips på hur man kan komma runt eventuella kompatibilitetsproblem.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-05-13 20:41
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Förklara gärna mer i detalj vad du menar med att telefonen inte är Mac-kompatibel.

Skulle gissa att mobilen inte stöds av iSync, precis som min Samsung U600.
I mitt fall för jag över låtar via blutooth, vilket iofs är väldigt omständigt och lånsamt.
Metoden med minneskortläsare är nog att föredra då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-14 11:58

spotty & Arimos

Kolla in iTuneMyWalkman

Låter dig synka valda spellistor till din telefon, även om den inte stödjs av iTunes/iSync "rakt av". Antingen direkt via USB-kabel, eller via minneskortsläsare.

Lycka till,

- Torkel

1
Bevaka tråden