Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 Maj Apple Special event

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-21 11:01

Apple ska hålla ett "special event" i sina butiker den 2 Maj. Det mesta verkar tyda på att det är en musikrelaterat nyhet.

Saxat från Thinksecret

Sources have confirmed to Think Secret that Apple has scheduled a special event to be held at its chain of retail stores, Friday, May 2.

That date has been marked as an "all-hands event" at the Apple stores, so retail employees have been informed that they will need to be present. According to one insider, this type of event usually only happens during major, in-store product releases, like Jaguar.

Additionally, multiple sources confirmed that the event is scheduled to begin at 6 PM, though a consistent end time has not been established.

Apple Store sources weren't told what the subject or theme of the event will be, but most speculated that it will concern the new iPods and music service that Apple is expected to announce at the end of this month. If Apple were to announce those products during the last week in April, May 2 would be the first Friday after that announcement, making it a logical date for an in-store special event.

The company also appears to be priming its dealer channel for the new products; a number of independent resellers have been told by Apple that May will be "music month."

iTunes 4, musiktjänst och ny iPod?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-21 11:53

Låter väl ganska troligt att iTunes 4 och nya iPods kommer då. Ska bli riktigt intressant att se om Apple verkligen skapar en musiktjänst och hur väl dom lyckas få in det i iTunes (för det kommer väl att vara integrerat i iTunes)?.

28 April är en dag som jag verkligen ser fram emot för den dagen kommer jag att beställa min nya iPod.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-21 13:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko 28 April är en dag som jag verkligen ser fram emot för den dagen kommer jag att beställa min nya iPod.

28 April? Är det inte bättre att vänta fyra dagar till och se om det kommer nya?

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
28 April? Är det inte bättre att vänta fyra dagar till och se om det kommer nya?

Därför att det tydligen är den 28 april som gäller. MacCentral har blivit inbjudna. Låter riktigt intressant...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-21 15:11

Alltså två datum att hålla reda på, eller?
Eller har Think secret snurrat till det? De brukar ha bra koll. Apple får ju iofs gärna ha två special events för mig...

Skulle tro att det är den 28:e som gäller... Men dom kanske har fler ess i rockärmen.

Nota bene vad Maccentral skriver: "announcements that will be music to your ears."

Det rör sig alltså om mer än en nyhet som ska introduceras och jag satsar på att de är
[list="1"]
[*]nya iPods (större diskar, mindre, längre batteritid, stöd för AAC och "snäll" DRM av något slag).
[*]en ny e-handelstjänst för musik i AAC-format. Endast för .mac-användare till att börja med.
[/list=1]
Jag har inga som helst belägg för ovanstående, men det känns synnerligen rimligt med tanke på vad som rapporterats i seriösa media den senaste tiden. Bättre iPods är självklart resultatet av fullt naturlig produktutveckling.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-22 12:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pegges
Nota bene vad Maccentral skriver: "announcements that will be music to your ears."

Det rör sig alltså om mer än en nyhet som ska introduceras och jag satsar på att de är
[list="1"]
[*]nya iPods (större diskar, mindre, längre batteritid, stöd för AAC och "snäll" DRM av något slag).
[*]en ny e-handelstjänst för musik i AAC-format. Endast för .mac-användare till att börja med.
[/list=1]
Jag har inga som helst belägg för ovanstående, men det känns synnerligen rimligt med tanke på vad som rapporterats i seriösa media den senaste tiden. Bättre iPods är självklart resultatet av fullt naturlig produktutveckling.

hoppas de kommer implementera kaffebryggaren som så många har längtat efter....

  • Medlem
  • 2003-04-22 15:05

Apropå "Music to Your Ears".

Uppsnappat på internet:
"Steve Jobs will be releasing a music CD where he covers his favorite '60's tunes. He has been working this effort for several years now with former members of the Doors."

:D:D:D

Enligt RAILhead Design så kommer musiktjänsten den 28:e och nya iPod:s den 2:a. Ska bli intressant, hoppas att det är en helt "ny" iPod.

Citat:

Skrevs ursprungligen av attila
hoppas de kommer implementera kaffebryggaren som så många har längtat efter....

På mitt förra jobb fanns det en kaffebryggare av modell/märke(?) Java Server.

Mer här, om när tjänsten kommer till Sverige:

http://www.idg.se/ArticlePages/200304/24/20030424111722_IDG.se539/20030424111722_IDG.se539.dbp.asp

En chef på EMI Sverige uppger att musiken kommer kosta ungefär hälften så mycket som idag, via tjänsten.

Vilka artister ligger på EMI?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-24 13:51

Det vore tråkigt om Apple begränsar den nya musiktjänsten endast till .Mac-prenumeranter. Naturligtvis bör den vara tillgänglig för alla, och naturligtvis även Windows-användare, eftersom de är potentiella "switchers" och en given målgrupp för Apples marknadsföring.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Vilka artister ligger på EMI?

En hel hög; de har fler än 3000 artister.

Air, Richard Ashcroft, Atomic Kitten, Blue, Blur, Coldplay, The Dandy Warhols, Daft Punk, Dirty Vegas, Doves, Enigma, Herbert Groenemeyer, Ben Harper, Janet Jackson, Norah Jones, Lenny Kravitz, Massive Attack, Kylie Minogue, N.E.R.D., Placebo, Renaud, Turin Brakes, The Vines och Robbie Williams är några av dem.

Följande finns att läsa i pressmeddelandet från EMI:

All of the launch retailers are using the platform of online distributor OD2.

Vilket skulle kunna betyda att Apple använt sig av o2dplattformen som grund. Men det kan också betyda att EMI vill köra sitt eget race.

Steve Jobs meddelade idag att Apples presskonferenc den 28:e april kommer att sändas live över USA, via satellit. Som vanlig går det inte att se sändningen på denna halva av klotet.

Koordinaterna är;
The presentation will be available via satellite at the following coordinates:

Ku-band
Telstar 5/Transponder: 25 K
Orbital Slot: 97 degrees west
Uplink Frequency: 14444.0 MHz
Downlink Frequency: 12144.0 MHz
Polarity: Vertical down
Audio subcarriers: 6.2 and 6.8

C-band
Galaxy 3C/Transponder 1 C
Orbital Slot: 95 degrees west
Uplink Frequency: 5945 MHz
Downlink Frequency: 3720 MHz
Downlink Polarity: Horizontal down
Audio subcarriers: 6.2 and 6.8

Källa: MacCentral

Ingen strömmande Quicktime?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-24 17:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Ingen strömmande Quicktime?

Kommer antagligen senare. Är iofs inte alls lika kul och se "showen" i efterhand.

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Kommer antagligen senare. Är iofs inte alls lika kul och se "showen" i efterhand.

Live-ström givetvis..

1
Bevaka tråden