Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule blottas som FAT32 mot windowsklienter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-05-11 21:20

Varför exponeras inte filsystemet som NTFS istället för FAT32 för Windowsklienter? Det faktiska filsystemet på TC:n är ju HFS+ så jag förmodar att "omvandlingen" sker i bonjour eller airportverktyget för Windows. Varför har man valt FAT32 som spökfilsystemet med alla dess begränsningar? Det leder redan till problem där applikationer inte vill arbeta med filer större än 4GB mot TC:n.

Nytt för mig. Om ingen annan har svar skulle jag kolla med apple direkt och kanske lagt felrapport? Inte omöjligt att detta är en bugg.

Annars är väl fat32 lägsta nivå för windows när det kommer till kompatibilitet och rättigheter varför det kan ha något med design av filsystem att göra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-12 01:54

Nu har jag i och för sig ingen sådär manick själv. Men för att vara en bugg så måste det vara ett problem. Är det ett bekräftat problem? En tråd (se nedan) på ett annat forum antyder att så inte är fallet.

http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/936392.html

  • Oregistrerad
  • 2009-05-12 08:56

Det är ett problem i de fall applikationerna har inbyggd funtionalitet för att förhindra filmanipulering med filer större än 4GB på FAT32 volymer. Det går alltså att kopiera större filer från windows filhanterare osv men vissa applikationer utgår ifrån att volymer faktiskt har det filsystem de rapporterar sig ha och förhindrar därför manipulering av större filer. Som jag ser det hade det varit smartare att presentera filsystemet som NTFS?

1
Bevaka tråden