Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Historien om Apples spelkonsol

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2009-05-10 21:24

Jag har skrivit en liten bit om historien bakom Pippin som var Apples försök att tillsammans med Bandai skapa en spelkonsol.

http://www.ilove.nu/blogg/historia/historien-om-apples-spelkonsol

Oh va trevligt
Satt och diskuterade med en vän här i veckan om när apple fixar egen spelkonsol. Nu vet jag att de redan gjort det!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-10 22:29

Ja men den historien är väldigt kort och smärtfull.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ja men den historien är väldigt kort och smärtfull.

Pippjn kom fel i tiden och med för klen satsning. Den kom straxt före3DFX, så den var riktigt, riktigt omodern väldigt snabbt, och att kalla satsningen halvhjärtad är en underdrift.

Ger sig Apple in i den branschen igen gör de det nog med betydligt mer beslutsamhet och tydlig plan.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2009-05-11 23:21

Vi får väl hoppas det, jag har en liten teori som jag kommer att lyfta fram

Men vissa rykten pekar åt att de är intresserade av att ge sig på det igen..

Ursprungligen av henkebarn:

Men vissa rykten pekar åt att de är intresserade av att ge sig på det igen..

Jag hoppas att dom inte blir för snåla med vem som får släppa spel till konsolen och att det inte blir någon sorts "minimalist/modernist" konsol men bara massa knarkspel som fl0wer till ps3.
Känns som att Apple inte skulle göra en konsol för roliga spel utan mer för "konstspel".

Ursprungligen av Linkert:

Jag hoppas att dom inte blir för snåla med vem som får släppa spel till konsolen och att det inte blir någon sorts "minimalist/modernist" konsol men bara massa knarkspel som fl0wer till ps3.
Känns som att Apple inte skulle göra en konsol för roliga spel utan mer för "konstspel".

Jag tror på en Mac Mini med fett grafikkort och en App Store för spel. Det vore niiiiiice.

EDIT: Eller en upphottad AppleTv

Om Apple skulle bygga en spelkonsoll idag skulle den ha en högupplöst 3,5-tumsskärm, vara batteridriven, ha inbyggd iPod och trådlös nätverksanslutning.

hade vart coolt o haft en sån konsol synd bara att man inte fick se några bilder på spel till konsolen

1
Bevaka tråden