Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstiga "frames" i Safari 3.2.1

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte annars vad jag skulle kunna beskriva det som eller ens söka på?

Det här händer på en massa sidor och ja.. det blir stundtals omöjligt att läsa vad det står för att saker förskjuts..

Är det någon inställning man kan göra för att slippa det här?

Adressen till sidan är http://www.nyteknik.se/ och när man väljer att söka..

Fungerar bra här, både i Safari 3.2.1 och Firefox 3.0.10.

Har du installerat några tillägg/plugins/extensions till Safari?

Inga alls? Hur får man tag på såna?

Ursprungligen av klarabara:

Inga alls? Hur får man tag på såna?

Jag menade bara att om du hade några tillägg till Safari, så kunde det kanske förklara varför din Safari beter sig annorlunda på den sajten.

Men om du inte har installerat något sådant, så får vi försöka med något annat...

Blir det likadant varje gång du besöker den sajten?

Gäller problemet bara den sajten, eller blir det liknande fel på andra sajter?

Sorry om svaret vart konstigt, jag var lite på jakt efter eventuella plugins men visste inte vart jag skulle leta....

Samma sak händer på Ikea och jag har noterat det på en del andra sidor.. det blir som att lager hamnar över varandra..

Ursprungligen av klarabara:

Sorry om svaret vart konstigt, jag var lite på jakt efter eventuella plugins men visste inte vart jag skulle leta....

Det är värt att tänka på att de enda riktiga plugins som finns till Safari är sådana som Flash, Real Media och Flip4Mac, dvs sådana som visar specialinnehåll på sidan. Alla andra typer av "plugins" för Safari är hack. Även populära sådana som 1Password.

Med hack menas att de inte använder någon officiell metod från Apple och riskerar att sluta fungera (eller ännu värre, göra så Safari slutar fungera) vid en uppdatering av Safari. Det händer också titt som tätt, och det brukar leda till att Safari-uppdateringar anklagas för att vara buggiga, när det senare visar sig bero på diverse hack som installerats.

Det hindrar inte att det finns många användbara "plugins" till Safari, men man ska veta vad det innebär.

Ah ok.. tack! Bra att veta! Jag har inte ens snubblat över några hacks men jag tror nog jag håller mig borta från sådant då. Tänkte mer om saker man kunde modifiera på nåt säkert vis, som med Firefox..

Ingen som har en clue om varför vissa sidor visas på dette viset?

Ingen som har problem med Safari och konstiga scrolls hit o dit? Eller är det för att jag ensam sitter kvar med 3.2 versionen?

Hittade bekymret, något om style-sheet i inställningarna.. Ikea är tillbaka som det ska!

1
Bevaka tråden