Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Speglade" (synkade) datorer?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-05-09 16:14

Tja!

Efter mit senaste nyförvärv av min Macbook så vill jag kunna ha både Macbooken och iMac:en likadana. Med samma innehåll så att säga.
Vad händer om jag kopplar min hårddisk som används för Time Machine till min Airport Extreme? Då borde man teoretiskt sett kunna göra backup från båda datorerna. Men kan man använda samma Time Machine för det? Eller måste de ha en varsin? Och om det nu skulle funka att göra så... Hur får jag datorerna att synka och uppdatera regelbundet från TM? Så att de ser likadana ut så att säga?

Sug på den ni!

Om man inte har möjlighet till OD-login och hemmamappen på en server så kanske enklaste lösningen är att sätta upp ett rsync-script som synkar hemma-mappen regelgundet.

  • Medlem
  • 2009-05-09 17:08

Det går inte att synka flera datorer mot samma TM-backup.
Men nåt annat program, typ SuperDuper eller CarbonCopyClover borde kunna lösa problemet.

  • Medlem
  • 2009-05-09 17:17

Vilket innebär att jag måste avsätta hela min externa HDD på 1TB för att göra backuper på datorerna? En TM för varje dator alltså? Surt!

  • Medlem
  • 2009-05-09 17:49

Nä, nu är jag inte med?! Hur kom du fram till det?

  • Medlem
  • 2009-05-09 18:19

Varje dator har en HDD på 500 GB vardera. Och om jag måste ha en TM för Macbooken och en för iMac:en så blir det 500 +500 = 1TB? Eller?

  • Medlem
  • 2009-05-09 19:29

Om du ska ha Timemachine, ja. Men då kan du inte spegla datorerna utan vidare.

1
Bevaka tråden