Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express lägger av efter en kvart?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-05-07 22:06

Hej,

Problem givetvis. Min Airport Express beter sig konstigt. Jag kommer åt Internet i kanske 10-15 minuter sen dör det. Men när jag kollar status på Airporten så står det att allt är okej. När jag provar att köra datorn direkt i jacket i väggen så fungerar det utan några som helst problem.

Jag har provat att återställa Airporten men det blir samma sak i alla fall. Mycket konstigt. Någon som har någon idé?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-07 22:26

Vad har du för internetleverantör?

Ett tips kan vara att konfigurera Airport Expressen att svara på ping.

  • Medlem
  • 2009-05-08 07:51

Tele2 har jag - "LAN". Något som är värt att nämna är väl att uppkopplingen låg nere en dag, så möjligt att det har med det att göra, men fortfarande konstigt då jag kan streama saker från datorn till PS3 när Internet slutar fungera. Så den dör ju inte helt efter typ 10 minuter.

Hmm, okej. Får kolla lite på det och se om jag hittar något.

Du har ingen router du kan låna för att kolla om det är din router som krånglar eller leverantören? Expressen har roliga funktioner men är rätt kass som router varför detta är bra att kolla. Pröva att lägga in dns adresserna i routern för att kolla om det gör skillnad. Och precis som jahve sa, kolla upp om det gör skillnad om du tillåter svar på ping, icmp 8.

1
Bevaka tråden