Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dockan försvinner när jag vill flytta en fil...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har laddat ner en pdf, den har hamnat i download-stacken.. när jag från den vill dra filen till Together så försvinner dockan, är borta några sekunder och sen kommer den tillbaka och inget har hänt..

Så då försöker jag öppna "Downloads" i finder och vill flytta filen därifrån och det går inte! Det händer ingenting, det är som att den är låst.. också de andra filerna som ligger i downloads.. Alla är pdf:er..

Nån som vet råd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-07 09:26

vad är together?

om det kan vara det som strular?

Together är som ett program där man kan spara allt, filer och text-snuttar etc.
http://reinventedsoftware.com/together/

Jag använder det för min research och har använt det säkert ett par månader nu, aldrig varit med om det här förut..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-07 09:36

mao är det inte det.

Kan du kasta pdfen i papperskorgen och tömma den?

Om du klickar på Äpple+i vad står under rättigheter?

Jag kan inte ens lyfta filen, eller någon annan fil i downloadmappen..den följer liksom inte med upp alls.. Jag deletade genom cmd+<-- (eh.. vet inte om det säger nåt.. typ delete med tangentbordet) och det gick bra? Kunde tömma papperskorgen också. Trodde det var den filen (den senast nedladdade) som var bekymret men jag kan fortfarande inte dra några filer därifrån..? Kollade rättigheterna till download-mappen också, vet inte om den säger något?

Bifogar en bild av rättigheterna som verkar ok..? Jag kan högerklicka och quicklook:a och allt men inte dra dem därifrån...

Ok, det här är inte roligt längre.. det går inte att dra o släppa filer på skrivbordet heller..???
Inte i Finder? Vad är det som händer?

Jag startar om i desperation..

Omstartat så fungerar det! Phew... det var lite scary...

Tack så mycket för den snabba hjälpen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-07 14:27

Tack för vad?

som en röst i natten - tycker, undrar men hjälper - vette f.. kul att det löste sig i alla fall.

/Tangen

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-07 15:01

Man behöver väl inget särskilt program för sånt?
Jag har en mapp i docken som heter "Diverse skit" där jag lägger ner saker som jag inte vill kladda ner desktop med. Sen kan jag gå igenom den när jag vill, spara på rätt ställe eller slänga.

Konrad.. det är ett program som jag använder för mina research-projekt.. inte bara småsaker utan småsaker som vill finna sitt sammanhang... Jättebra program för detta vill jag tillägga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-07 21:49

Nu hamnar detta lite utanför trådens ämne, men kan man inte låta filer få "finna sitt sammanhang" med smarta mappar? Då gäller det iofs att tagga filerna rätt. Det kanske är sådant som programmet förenklar?

Det förenklar.. det är lite som itunes fast för din research.

1
Bevaka tråden