Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple har anställt Bob Drebin

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-27 19:23

Apple fortsätter och knyta till sig kompetens. Bob Drebin är gammal CTO hos ATI. Kan ju aldrig vara dåligt.
http://www.theinquirer.net/inquirer/news/934/1051934/bob-drebin-apple

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-29 20:11

Nu skriver The Inquirer att ännu en big shot från ATI/AMD lämnar för att gå till Apple.

Först P.A. Semi, Mark Papermaster från IBM, Bob Drebin och nu ännu en till. Spännande, undrar vad kul saker som kommer komma ut från det här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-06 20:04

Nu också Richard Teversham en ex chef hos Microsoft som jobbat med Xbox.

Vad håller Apple på med egentligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-06 20:22

Vissa tror en ny spelkonsol. http://industry.bnet.com/technology/10001595/is-apple-developing-a-game-and-media-console/
Jag tror det är till iPod Touch och iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-06 20:40

+1 på det, men det känns lite overkill att ta in dessa bara till detta - borde vara någon form av nyutveckling såsom.

Spelkonsoll
liten bärbar
iTablet - eller vad den i så fall skulle heta.

Eller något som vi inte ens kan föreställa oss.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-06 21:31
Ursprungligen av Tangen:

+1 på det, men det känns lite overkill att ta in dessa bara till detta - borde vara någon form av nyutveckling såsom.

Spelkonsoll
liten bärbar
iTablet - eller vad den i så fall skulle heta.

Eller något som vi inte ens kan föreställa oss.

iPhone och iPod Touch (handhållen minidator) känns ju oerhört stort och viktigt för Apple. Antagligen sitter dessa genierna och smider planer för nästa iPod och iPhones innanmäte as we speak. Tror inte det behöver vara någon ny gadget. Steve Jobs är känd för att omge sig med de bästa. Tänk också på att jobbar de för Apple så jobbar de automatiskt inte för någon annan.

De brukar ju vara duktiga på att ge oss saker vi inte visste att vi ville ha. Kommer säkert en sådan sak. Vem hade någonsin tänkt på ett snurrhjul för att navigera genom sin musik innan iPod? Inte jag i alla fall.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-05-06 21:50
Ursprungligen av acke:

De brukar ju vara duktiga på att ge oss saker vi inte visste att vi ville ha. Kommer säkert en sådan sak.

Ja, visst är det kul - när det kommer saker som vi inte visste att vi ville ha.
Saker som vi bara MÅSTE ha.
Saker som man efter att ha ägt ett tag inte kan FÖRSTÅ hur man kunnat klara sig utan tidigare.

Ja, snart kommer säkert en sån sak. Jag längtar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-06 22:03
Ursprungligen av Eva:

Ja, visst är det kul - när det kommer saker som vi inte visste att vi ville ha.
Saker som vi bara MÅSTE ha.
Saker som man efter att ha ägt ett tag inte kan FÖRSTÅ hur man kunnat klara sig utan tidigare.

Ja, snart kommer säkert en sån sak. Jag längtar

Håller med till 100%. Visst är det härligt.
Lite offtopic men ändå. Jag gillar vissa saker mer än andra. Att den synkar klockan automatiskt över internet är en favorit. Det fruktansvärt smidiga med Airport som gör att man slipper fula kablar och kan sitta i soffan eller ännu bättre i hängmattan med datorn.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-05-06 21:44
Ursprungligen av Tangen:

liten bärbar
iTablet - eller vad den i så fall skulle heta.

En sån vill jag ha!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-06 21:33

Jag gissar på en bärbar spelkonsol typ Nintendo DSi eller PSP. Eller en lite större konsol istället för apple tv.

//Rob

1
Bevaka tråden