Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Litet och snabbt flashminne?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-05-04 19:14

Hej!
Jag behöver ett nytt flashminne, och det ska vara ganska snabbt, gärna större än 8 GB och helst litet med USB. Har ni några förslag? Vilka är de snabbaste flashminnena på marknaden?

jag kör med ett 32Gb Corsair Survivor..kommer upp i 28-29 Mb/sek vid skrivning (på PC).

Jag har bra erfarenhet av Kingston-minnen. Mitt 16GB Verbatim känns en aniing segare men bra mycket snabbare än många noname (och i synnerhet ett Hyundai som tar flera minuter på sig att monteras)

SanDisk's extreme cruzer contour är riktigt snabbt. Läshastighet upp till 25MB/s och skrivhastighet upp till 18MB/s. Inte hittat något benchmark-program för osX så jag kunnat testa vad för hastigheter jag får till och från min Mac men fasen vad snabbt det går att skriva och läsa från det. Mitt 16 GB minne gick på runt en 900-ing

Å mitt 16GB Verbatim gick på motsvarande 120 spänn... Vete tusan om det är långsamt i motsvarande proportion...

Ursprungligen av johan_tanying:

Å mitt 16GB Verbatim gick på motsvarande 120 spänn... Vete tusan om det är långsamt i motsvarande proportion...

damn, det var billigt för ett usb-minne från Verbatim. Ditt minne är säkerligen mer prisvärt i förhållande till överföringshastigheten. Men har ditt usb-minne en blinkande blå logga när du för över filer?

Kontrollen blinkar blå, ja. (Toppen blinkar och lyser som en moddad gamerrigg) Inköpt på Carrefour i Beijing för 99 Yuan (=116 numera något stärkta SEK) då mitt gamla SanDisk-minne blivit avbrutet av min kollega som skubbade sig med benet på framsidan av min G5a... Numera stoppar jag alltid in minnet på baksidan!

8GB kostade 59Y har jag för mig.

1
Bevaka tråden