Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Layoutproblem i IE

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har kickat igång följande sportsida som ett skolprojekt tillsammans med ett par klasskompisar. Sidan bygger på wordpress och efter många om och men så släppte vi lös sidan ut i cybervärlden förra veckan.

I och med att jag bara sitter på mac och bara kan se hur det utformar sig i Safari och FF så tog jag förgivet att det skulle se bra ut i IE också. Så var icke fallet. Vet inte hur pass många som sitter på 99 som har tillgång till PC och IE. Men om det finns någon vänlig själv därute med lite designkunskap - och är villig att kika in på sidan så vore jag evigt tacksam.

Headern ramlar liksom ner på något sätt.

Header har height 70px vilket IE försöker anpassa sig till. Börja med att sätta height till det det faktist ska vara.

Nu har jag ändrat det till 200px som bilden är. Kvarstår problemet?

Såhär ser det ut nu: Firefox vs. IE

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-06 08:01

Jag gissar på att något element är inte cleard riktigt. Har inte sett koden eftersom jag skriver just nu på min iPhone. Jag skulle rekommendera att du installerar windows i virtual box, parallels eller fusion och då kan du testa sidorna i ie direkt på din Mac.

//Rob

1
Bevaka tråden