Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth tbord och mus?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-23 13:06

Hej !

Microsoft har släppt tangentbord och mus för Bluetooth. Någon som vet om det fungerar i OSX? Skillnad med adapter eller inbyggd Bluetooth (ex PB 17")..

Mvh Olof

  • Medlem
  • 2003-04-23 14:27

Jag har hört att det ska fungera nu i och med uppdateringen till 10.2.5

/majk

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-23 14:44

OS X 10.2.5-uppdateringen nämner särskilt 'added support for certain Microsoft mouses and keyboards' i Bluetooth Setup. Därmed borde det väl funka bra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-23 14:54

Låter lovande. Någon som har bra erfarenhet av trådlöst tbord och mus? Min far köpte Logitech för ett par månader sedan; de tappar kontakten varje dag och slukar batterier.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Låter lovande. Någon som har bra erfarenhet av trådlöst tbord och mus? Min far köpte Logitech för ett par månader sedan; de tappar kontakten varje dag och slukar batterier.

Bluetooth är väldigt strömsnålt. Det är en av de främsta anledningarna till att standarden växer.

Ciryon

  • Medlem
  • Oslo
  • 2003-04-23 16:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Hej !

Microsoft har släppt tangentbord och mus för Bluetooth.

Men varför kostar det så mycket???

  • Oregistrerad
  • 2003-04-23 16:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kentor
Men varför kostar det så mycket???

För att det är nytt och ballt. Enkel marknadstaktik.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-23 16:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Låter lovande. Någon som har bra erfarenhet av trådlöst tbord och mus? Min far köpte Logitech för ett par månader sedan; de tappar kontakten varje dag och slukar batterier.

Jag kör med en 'Microsoft Optical Wireless Mouse' sen i slutet av Januari. Bytte batterier 1a gången förra veckan sedan. Musen har inte tappat kontakten en enda gång. Största nackdelen är att sändaren är rejält ful och klumpig. Det tar även lite tid att vänja sig vid att musen är tyngre pga de 2 batterierna.

Kan man köpa Microsoft's BT-mus separat eller är det enbart ihop med tgb?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2003-04-23 16:32
Citat:

Kan man köpa Microsoft's BT-mus separat eller är det enbart ihop med tgb?

Går bra här tex

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-24 15:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Bluetooth är väldigt strömsnålt. Det är en av de främsta anledningarna till att standarden växer.

Intressant. IR skall man ex inte ha på hela tiden i telefonen pga att det slukar ström. Bluetooth även klart strömsnålare än IR?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Intressant. IR skall man ex inte ha på hela tiden i telefonen pga att det slukar ström. Bluetooth även klart strömsnålare än IR?

Jajjemensan. Jag har t.ex. alltid bluetooth på i min t68 och min iPAQ. Visst - man får något sämre batteritid, men inte mycket.

Jag bara undrar... Om jag skulle händelse vis köpa dessa två saker, kan jag använda dom samtidigt med en Bluetooth USB-modul? (den där som Apple säljer på AppleStore) eller måste man ha TVÅ stycken då!?

Om det går så undrar jag om det skulle gå att he in min T68i i bunten också?

men vänta nu.. om jag har på Bluetooth i min t68i (köpt 02-12-29) så drar jag lätt ur batteriet på en dag! från fulladdat 299h standby till 60h kanske..

så strömsnålt.. hmm nej! iallafall inte lika strömsnålt som avstängd bluetooth!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-24 17:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Microsoft har släppt tangentbord och mus för Bluetooth. Någon som vet om det fungerar i OSX? Skillnad med adapter eller inbyggd Bluetooth (ex PB 17")..

Visst vill man ha BT mus och tangentbord, men MS:s variant var en riktig fuling tycker jag. Vad väntar Apple på tro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-24 18:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Jag bara undrar... Om jag skulle händelse vis köpa dessa två saker, kan jag använda dom samtidigt med en Bluetooth USB-modul? (den där som Apple säljer på AppleStore) eller måste man ha TVÅ stycken då!?

Om det går så undrar jag om det skulle gå att he in min T68i i bunten också?

En bluetooth enhet skall kunna kommunicera med 7 el 8 andra (pico-nät?) så det skall absolut inte behövas mer än en usb-adapter. Följer inte det med Microsofts tangetbord.

Apple borde komma ut med Bluetooth-mus, speciellt med två knappar!

Coolt! Tack foer informationen. Jag var nemligen lite oseker med att jag hoert att man bara kunde koppla ihop en Bluetooth sak med en annan...

1
Bevaka tråden