Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkt som låter jättehögt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-05-03 20:53

Hjälp detta börjar bli ett problem! Jag har en Powerbook G4 som jag köpte för sisådär en 3,5 år sedan. Jag upplever det som att fläkten börjar låta allt mer, ja det är nästan olidligt, och den startar gå för allt mindre jobb.
Jag har länge funderat på att köpa ytterligare en mac, en iMac. Men det känns ju nästan löjligt att köpa en bara för att fläkten i Powerbooken börjat bli ett problem. Men vad göra? Inte skulle det väl vara speciellt ekonomiskt att lämna in powerbooken och få fläkten utbytt, eller?

Mvh
KOL

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-05-03 21:49

Är du normalhändig så är det inte jättesvårt att fixa själv. Kolla http://ifixit.com för reservdelar och framförallt installationsguider.

Med reservation för att tolvtummaren är ett litet helvete att skruva i.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-05-03 23:29

Och är man lite galen som jag så duschar man fläkten med krypolja genom hålen på sidan av datorn, utan att plocka isär den och utan att ens stänga av den Det var ca 3 månader sedan och fläkten är fortfarande tyst och fin. Och resten av datorn, den funkar som den ska den också.

1
Bevaka tråden