Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Squeezebox problem!? behöver hjälp!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt mig en Squeezebox och får den inte att fungera över huvud taget!?

Har kopplat in den i mitt nätverk med kabel och via de analoga utgångarna till stereon.

Min utrustning: eMac OS X 10.3.9, D-link DI-604 Router, Comhem bredband och Squeezebox.

Har försökt allt vad jag vet och Squeezeboxen verkar inte fungera, följande händer.

Jag kopplade in allt, och det kan man ju inte koppla fel och försökte att ställa in Squeezeboxen enl bruksanvisningen.

Allt verkar gå bra tills Squeezeboxen skall koppla upp sig mot Squeezecenter då slocknar displayen, sedan händer inget.

Den verkar hitta iP adress och min dator men sedan är det kört?

Någon som har några tips om vad som är fel, eller så är det kanske fel på boxen?

Dessutom står det i manualen att den skall fråga efter vilket land det gäller men den frågan kommer aldrig upp, kan bara välja mellan Engelska, Holländska och Tyska?

Tacksam för alla tips!

Senast redigerat 2009-05-03 16:32

Jag har inte testat squeezebox, men de har ett eget stort forum uppbyggt och det är antagligen större chans att få hjälp där: http://forums.slimdevices.com/

Jag skall kolla där, men jag hoppas att någon på detta forumet har något tips, blir enklare med Svenska!

Jag har nu lyckats få igång den! men är då tvungen att stänga av brandväggen i OS X.

Någon som vet hur man kan lösa detta, vill ju ha brandväggen på!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-05-03 21:22
Ursprungligen av Bullen:

Jag har nu lyckats få igång den! men är då tvungen att stänga av brandväggen i OS X.

Någon som vet hur man kan lösa detta, vill ju ha brandväggen på!

Det låter ju som det skulle vara något med portar..

Tillverkaren har en FAQ därunder finns en "networking-del"
http://www.slimdevices.com/su_faq.html#networking
Där står följande:
How do I set up my firewall to allow Squeezebox to communicate with the server?
Macintosh: You will have to create a new exception in the built-in firewall to allow the Squeezebox to connect to Slim Server. To do this:

Open System Preferences -> Sharing, and click 'Firewall'
Click 'New...' to create a new rule
For 'Port Name:' specify 'Other'
For 'Port Number, Range or Series:' specify '3483, 9000'
For 'Description:', specify 'Slim Server'
Click [OK], and ensure that your new exception is checked on.

Lycka till

mendezzz! tackar för tipset! jag lyckades hitta det själv och nu fungerar den som en dröm!

1
Bevaka tråden