Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser nya ibooken ut (den billigaste)

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar bara hur den komemr at tse ut... Den förra var ju ful och plastig... Om den nya billigaste är den med metallfinish så köper jag den direkt

  • Medlem
  • 2003-04-23 00:24

Om du nu menar revisionen som släpptes igår så ser den enligt vad jag vet ut precis som den föregående.

/majk

Citat:

Skrevs ursprungligen av zingoalla
Undrar bara hur den komemr at tse ut... Den förra var ju ful och plastig... Om den nya billigaste är den med metallfinish så köper jag den direkt

Den nya iBooken (den som lanserades igår) kommer med störtsta sannolikhet se ut som de tidigare modellerna. Uppdateringen berörde bara processorn, inte den yttre designen. Vi får nog vänta ett tag till innan vi får se en ny design av iBook.

/M

har nån en länk till en sida som testar de båda modellerna och där det finns en massa bilder på de båda modellerna...hittar inge bilder på den billiga plastiga varianten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-23 01:32

Det kommer vara av mjuk, miljöovänlig, orange PVC-plast så klart, som de där stora leksaksbilarna som fanns förr på dagis och som smakade illa när man tuggade på dem.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-04-23 01:40

Personligen tycker jag inte de, iBookarna, är särskilt plastiga jämfört med andra bärbara PC.
Klart att de är mer plastiga än PowerBooken, men Apple har verkligen lyckats göra iBooken robust och gedigen.

En mycket bra bärbar, i mina ögon.
Kan tänka mig att den nya 900:an springer om min TiBook 500 så det stänker om det i de flesta (alla?) lägen!

Tycker f.ö. att den nya 800 MHz verkar otroligt prisvärd!

  • Medlem
  • 2003-04-23 03:03

Vad som avses (jag kan inte utröna om alla har hajat) är om den nya 800-modellen ser ut som dagens 800-modell, eller som dagens mer plastiga 700-modell.

Det tror jag ingen kan svara på, men den borde väl se ut som dagens 700-modell. Dvs lite plastigare. Det måste kommit som en överraskning för de som köpte de första exemplaren, då det inte nämns alls i Apples material.

Är det ingen som har en länk till en sida där de olika ibookmodellerna recenseras?

Vill se skillnaden... om det verkligen är värt 3000 extra enbart för att slippa plasten (viktigare än cdbrännare och dvd... vilket är det enda som verkar skilja modellerna åt...100 mhz extra kan ju knappast betyda nåt för prestandan... )

Nu är jag helt borta...

Sitter med en lånad 700 MHz iBook (plastig? Vet inte. Vit & ful? Jajjemensan... iMac:en kan jag tycka är snygg vit, iBooken är gräslig... T.om. den gamla limefärgade är snyggare...).

Finns det alltså en 'mindre plastig' variant, och hur yttrar sig isåfall denna skillnad?

Citat:

Skrevs ursprungligen av thorman
iBooken är gräslig...

Va? Jag har en iBook och den är underbart vacker.
Du har bara dålig smak.

Citat:

Skrevs ursprungligen av zingoalla
Vill se skillnaden... om det verkligen är värt 3000 extra enbart för att slippa plasten

Alla iBook modellerna har samma utförande och är i plast. Det finns två olika skärmstorlekar, 12-tum och 14-tum. Men bara i plast, inget annat. Nu har de 800- och 900 megahertz-processorer.

PowerBook däremot har två olika material. 12-tums och 17-tums varianten har ett hölje aluminiumlegering. 15-tums variatnen har ett höljde av titan.

iBook på Apple.se

PowerBook på Apple.se

/c, powerbook-ägare

Nej...ibookarna ser inte likadana ut...99 mac hade bilder på dom förut men nu kan jag inte hitta dom

Den billigaste varianten av ibook... är PLASTIG
den dyrare har en metallfinish

eller har jag helt fel... för har de nya "billigare" varianterna metallfinish så köper jag en direkt

den "plastiga" ser lite väl mycket ur som en leksak

Som Christian sa, och min verklighetsbild ser ut.

iBook - plast. (och G3)

PowerBook - metall. (och G4)

'Metallfinish' på iBook har jag bara sett på bilder beskrivande en som någon hade lackat om (utvändigt). Andra färger har jag sett på bilder av iBook som folk har lackat om invändigt (riktigt snyggt -- hade det varit min iBook så hade den varit isär just nu... )

Tillägg --

Vi pratar väl om utsidan???
Insidan (runt tangentbordet) är 'metallfinishig' på den iBook jag kör... Har den funnits vit?!?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-23 14:06

???????????????????????????????????

Är det INGEN (förutom stfm) som förstår vad zingoalla menar???????????!!!!!!!!!!

De tidigare iBöckerna hade 2 olika utseenden! Den billigaste var "ultravit", superplastig & råful. Han undrar om den nya low-end modellen är lika äcklig & ful som den förra....

  • Oregistrerad
  • 2003-04-23 16:41

12" 900MHz iBook Unpainted Plastic

Den har ett opaque white cover.

Blä!

Ännu fulare.

Nåja. Jag borde få min 17" Real Soon Now, så...

Citat:

Skrevs ursprungligen av DaPhox
???????????????????????????????????

Är det INGEN (förutom stfm) som förstår vad zingoalla menar???????????!!!!!!!!!!

De tidigare iBöckerna hade 2 olika utseenden! Den billigaste var "ultravit", superplastig & råful. Han undrar om den nya low-end modellen är lika äcklig & ful som den förra....

Är det dasslocket du menar ?

Det stämmer att iBooken finns i två olika utföranden. iBiiken har från början haft silverfärgad plast (metallfinish?) runt tangentbordet men den senare low-end-modellen har varit helvit.

Hur de ser ut nu har jag ingen aning om, dock fick jag ett mail från Apple igår och där såg den ut att vara helt i alu. De har nog föväxlat bilder och använt en PB 12"-bild.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-26 22:13

De stämmer att de fanns/finns 2 olika varianter på plasten runt tangentbordet så att säga på iBook800cd och iBook800combo (båda 12") . Mina polare köpte "olika" varianter samtidigt, men skillnaden är subtil. Bägge är underbart fina jämfört med en compaq i samma prisklass (nästan). Jämfört med PB12" står sig bägge slätt.

Nackdelarna med iBooken som jag ser det efter ha testkört bägge varienterna rätt bra. Är: Småkass skärm, G3, cd-släden=racklig. Men ändå ett klockrent köp för den som vill skriva lite word, surfa, maila osv. Sämre om man vill köra spel och FCP. Dock krävs hyfsat med RAM, gärna ca 400MB.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-03 10:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av pepparkaka
12" 900MHz iBook Unpainted Plastic

Den har ett opaque white cover.

Vill du ha en med det snyggare höljet så kan du ju passa på att köpa den gamla 800-modellen. Macoteket har dessa kvar, och de kostar ungefär som de nya i samma klass. Den gamla ibooken hade genomskinlig tjock plast med en metallfinish under. De nya ser ut som den förra 700-modellen. Helvit utan någon genomskinligt alls på den. Som en ny Airport-station typ.

1
Bevaka tråden