Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

filöverföring och synkronisering av Nokia-mobiler med osX

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej, har en fundering efter att en kompis beklagat sig för mig över att hennes nya Nokia-mobil inte ville fungera med osX. Nu då hon inte är världens bästa datoranvändare så har jag lite svårt att bilda mig en uppfattning om vad som inte fungerade och vad som fungerade.
Det hon ville få att fungera som inte fungerade var att via usb kunna föra över musik till telefonen. Hon fick det att fungera via Bluetooth, men det tar lite lång tid att föra över filer via Bluetooth.
Har ni några erfarenheter hur Nokias mobiler fungerar med osX och då framför allt hur det fungerar att ansluta och föra över filer men även hur det i övrigt brukar vara att synka dem.
Min egna lilla teori/åsikt är att det i grund och botten är ett IBM-fel men jag kan ju dra förhastade slutsatser visserligen.
Så om ni har några erfarenheter och eventuell lösning på problemet så får ni gärna posta dem här (telefonen hon försökte med var en 5310)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-05-03 15:04

Nokia Multimedia Transfer använder jag, har en Nokia 5800. Finns att ladda hem från denna adress http://europe.nokia.com/A4423134

tack för tipset.

1
Bevaka tråden