Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTMS Gift Certificate?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sett att man kan köpa presentkort till iTMS på bl.a. ebay. Är lite sugen på att testa, men funkar det verkligen på valfri mailadress? Måste man ändå inte ha ett aktiverat iTuneskonto med ett U.S.-utfärdat kreditkort?

Nån som har testat?

  • Medlem
  • 2004-01-20 11:18

Det funkar klockrent, det enda som krävs är att du anger en korrekt amerikansk adress när du skapar ditt konto, typ rätt postnummer för den ort du anger. Förutsätter dock att du går genom "Gift Certificate" och sen klickar på "Redeem Certifiacte", då kan du skapa ett konto utan att ange kreditkortsnummer.

Ah, gött! Funkar ju utmärkt. Tack för hjälpen.

Zombie-tråd!

Fungerar detta fortfarande? Finns ett par grejer på amerikanska iTunes store jag vill åt, och då tänkte jag mig göra precis på detta sättet. Gift certificate från eBay, och köra med ett konto skapat på precis samma sätt som beskrivet ovan.

Ja, det funkar.

Gött.

Passa dig för att köpa för stort presentkort bara. Jag har kört detta sedan förra sommaren och har väl totalt spenderat 500 dollar totalt. I början av året verkar de ha upptäckt att jag befinner mig i Sverige dock och stängde mitt konto. Hade inte så mycket pengar på kontot (kanske 20 dollar). Har skapat två nya konton sedan dess, som båda stängts av ganska omgående då de sannolikt har med mitt ip-nummer på någon form av spärrlista.

Okej, tack för varningen. Blir ett snabbt hit-and-run då.

Eventuellt proxy.

  • Medlem
  • 2009-05-04 10:13

Jag funderar på att köpa AppleTV, men det verkar ju ingen idé om man inte kan köpa gift certificates från ebay eller liknande...

Hur stor är risken att man blir nedstängd tror ni?

Risken finns ju alltid, men än har inget hänt och jag ligger nu på c.a c.a 200-300 TV-avsnitt och ett gäng hyrfilmer.

  • Medlem
  • 2009-05-04 11:21

Tack för svaret Martin, jag har skickat PM till dig...

1
Bevaka tråden