Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari kan inte öppna fönster

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-04-29 10:09

Jag har problem med Safari, det händer inget när jag klickar på Safari ikonen på the Dock. Safari går igång men inget fönster öppnas och det går heller inte att öppna något fönster i arkiv och nytt fönster.
Jag har tagit bort alla filer som innehåller Safari och både försökt att ladda ner Safari 3 igen och även prövat betan av 4:an men samma problem kvarstår.

Är tvungen att köra på Firefox nu och det går SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ långsamt.

Hjälp!!!!!!

  • Medlem
  • 2009-05-03 10:39

Testa:
Stäng av Safari.
Lyft ut ~/Library/Preferences/com.apple.safari.plist till tex skrivbordet.
Starta Safari igen.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-05-06 08:56

Tack för rådet men jag har inte någon fil med det namnet. Måste vara något annat som spökar

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-06 08:59
Ursprungligen av Sandor:

Tack för rådet men jag har inte någon fil med det namnet. Måste vara något annat som spökar

Jomen det måste du ha.
Sök med Spotlight; com.apple.safari.plist och gör som Baron skrev.

Kan ju klargöra att "~" betyder din användares mapp. Dvs /Användare/Sandor/ eller vad den nu kan heta..

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-05-06 13:03

Det är helt galet men filen finns inte. När jag söker på Safari så dyker bara program ikonen upp och en mapp med Bookmarks och History. Inget annat finns med order Safari?????

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-05-06 13:26

Äntligen!!! Tack för hjälpen.
Jag tog bort 3:an igen och installerade betan på 4:an och nu finns filen!

  • Medlem
  • 2009-05-06 16:21

Spotlight indexerar inte hela datorn, så det är fel väg att gå. Jag hitar inte heller den filen i Spotlight, men visst har jag den.

1
Bevaka tråden