Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt hårddiskbeteende under Time Machine-återställning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Återställde hela hårddiskinnehållet från min Time Machine-backup för ett par veckor sedan. Allt blev precis som det hade varit, utan krångel! Sjukt nöjd! Dock:

Backup-hårddisken uppförde sig underligt under återställningen. Under större delen av tiden var hårddisken bara på utan att arbeta, sedan arbetade den i kanske fem sekunder för att sedan "dö" och ge ifrån sig samma ljud den gör när man matar ut den i Finder. Sedan var den tyst i kanske 30s för att sedan upprepa samma sak. Hela återställningen för min 120GB-disk tog runt 4 timmar. De största framstegen gjordes under vissa perioder då hårddisken arbetade en mycket längre tid, då snabbade progress-mätaren på.

Hur ska jag tolka detta? Hade datorn svårt att läsa innehållet från hårddisken och det var med nöd och näppe jag lyckades återställa? Eller är detta ett normalt beteende för en hårddisk under en Time Machine-återställning? Är 4 timmar en normal tid?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-05-01 15:51

Det kan vara dina inställningar för Strömspararen som spökar. Har du kryssat i "Sätt hårddisk i vila när det är möjligt" kan jag tänka mig att du kan få ett sådant beteende.

Men, hur kan de inställningarna i så fall gälla när hårddisken är helt tom?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-05-02 12:40

Det gäller inte bara den interna utan även externa diskar. Alltså, det är kanske din back-up disk som går ner i vila som det sedan tar en stund att komma upp ur.

1
Bevaka tråden