Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillbaka igen

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-05-01 10:53

Hej!

Från att ha suttit på en gammal mac LC i fem-sex år under tidigt nittiotal gav jag upp Apple och os 7 i massa herrans år. De senare åren har jag varit mer och mer sugen på att gå tillbaka, men aldrig riktigt kommit till förrän nu. Så nu väntar en stor 24" imac i något lager med mitt namn på.

Själv är jag 26, har hunnit jobba ett år efter en civilingenjörsutbildning, och sedan länge insett att jag föredrar smidighet, sladdlöshet, enkelhet och nästan framförallt snygghet nuförtiden. Tiden med att ha dammiga stora bigtowerburkar stående kors och tvärs är sedan länge förbi.

Mina stora bekymmer just nu är hur jag skall bygga upp mitt nya macbebodda nätverk. Huruvida en NAS verkligen är värt pengarna. Jag slängde med en airport express i min beställning eftersom det verkar vara den bästa uppfinningen sedan fruset vatten. Liten, smidig och kan spela musik. Typ som en fiolspelande liten ... tomte. Om man gillar fiol förstås.

Ett annat stort bekymmer är att jag inte vill bära med mig en 13" laptop när jag är ute och reser. Jag har en Samsung NC10 med 10" skärm och oändlig batteritid. Vit och fin, men tänk hur mycket bättre det vore om den körde osx istället för xp. Jag gissar att det är något år kvar tills att jag får som jag vill, tills dess får det nog bli någon bra linuxvariant för att iaf göra mig fri från windows.

Hursom, jag är sjukt glad över att kunna gå ifrån windows, jag är väldigt entusiastisk över min nya imac, jag hoppas jag inte behöver ställa så många dumma frågor här - men det är skönt att möjligheten finns. Tack för mig,

Alexander

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-06 14:39

Välkommen! Inga frågor är dumma om de ställs på ett lugnt och snällt sätt.

1
Bevaka tråden