Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Invisible shield, vågar man...?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har sett alltör många negativa åsikter sedan jag köpte IS och har inte vågat montera den än. Undrar nu helt enkelt vad Ni har för åsikt om att använda den.

Under förutsättning att monteringen går bra ;

1. Kommer det att göra displayen otydligare eller förändra den i övrigt ?

2. Går det att avlägsna snyggt utan att man på något vis förstör Iphonen ?

Tacksam för era synpunkter!

/Peder J

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-01 17:38

Jag vet inte riktigt om IS är det jag tänker på (en plastfilm som man klistrar fast på displayen), men om så är fallet så kan jag bara meddela att jag träffade en kompis igår som är ägare till en iPhone. Han har klistrat på denna film och uttryckte sig: Det här är det sämsta skit jag kunnat gjort.
Själv så tycker jag inte alls att det verkade så dåligt. Jag har själv en Touch 2G, och hade jag inte kört på läderfodral så hade jag nog kört IS.

Huruvida du kan avlägsna IS eller inte på ett snyggt sätt vet jag inte. Dock, borde de väl funka med liiiiiiiiite T-Röd på displayen för att få bort ev. limrester? (Märk väl, på skärmen(!!!) inte nudda nått annat.)

//Erik

Tack för ditt svar!

Har nu testat, och måste säga att det var de sämst investerade pengarna någonsin!

Gick dock fint att ta bort.

Vad som då var dåligt : Är totalt omöjligt att undvika små luftbubblor, kanterna kommer att samla en massa onödig smuts mm.
Samtidigt är det väl frågan om detta skyddar någonting förutom smårepor här och där...

Mitt betyg är i alla fall stort minus!

MVH
/PJ

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-02 10:38

Du är välkommen !
Det verkar som att ni har samma uppfattning. Jag har dock en fråga: Hur tjockt är ditt IS ? Min väns var inte någon tunn film, utan mer en rejäl plastbit (okej, inte rejäl, men det var inte gladpack liksom)...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-05-03 02:10

Vill bara flika in med mina intryck avinvisishield (notera dock att detta är mina erfarenheter om nämda produkt och ingen annans ).

Hej igen!
Ja mitt IS är av det tjocka slaget, och det gör att man inte glider så lätt
med fingret över displayen.
Nåväl, jag ska ju erkänna att jag bara har prövat baksidan och då upplevde jag
precis det här med "apelsinlackskänsla" samt att det var ett gäng med luftbubblor som
inte ville försvinna ens efter 36 timmar....

Svårt att hitta nåt som både skyddar och ser bra ut hur som helst....har för tillfället ett skinnfodral från Teknikmagasinet som funkar fint. Dock försvinner ju känslan av att ha en iphone...:">

/Peder J

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-05 09:12

Jag vet inte vilket skinnfodral du kör med. Men jag har också ett därifrån, "Plånboks-style" och jag tycker det är jättebra. Nu har ju i och för sig inte jag någon iPhone utan en Touch, men den fyller sin funktion väl. Det ultimata vore slimmat hardcase med inbyggd IS. (Y) ;P

Hej!
Jag har det som heter iPhone 3G skinnfodral :265700.

Ju mer jag använder det desto mer trivs jag med det faktiskt!
Dessutom skyddar det ju mest av alla fodral.

/Peder J

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2009-06-05 17:46

Visst fungerar det bra med IS, men efter ca 9 månader av konstant på så är det inte lika snyggt tyvärr..
Min på bilderna nedan har har IS blivit blått av jeansen och fastnat smuts under..

http://img207.imageshack.us/img207/6413/bild26.jpg
http://img521.imageshack.us/img521/7809/bild27v.jpg

Zagg (tillverkaren av Invisible Shield) erbjuder livstidsgaranti.

Hör med stället där ni köpt skölden eller vänd er direkt till Zagg för en ny sköld.
http://www.zagg.com/support/guarantee.php

  • Medlem
  • Karlsborg
  • 2009-07-16 15:17

Min IS har lossnat lite i "hörnen" och jag undrar om det är möjligt att ta bort hela skölden och sedan sätta på den igen utan att den går sönder eller ser ut som skit?

//Viktor

1
Bevaka tråden