Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MB 3,1 startar inte med batteriet i

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råkade lämna min dator igång utan laddaren i, pga att jag glömt laddaren hemma i sverige då jag nu jobbar utomlands. Nu idag när jag väl fått tag på en laddare så startar inte datorn när batteriet sitter i, den kommer till äpplet men dör efter några sekunder. Startar dock fint när jag tar ut batteriet. Det är mitt andra batteri jag är inne på, de första dog på samma sätt, men då gick de iaf att starta datorn med det i.
Magsafe-kontakten lyser grön även när batteriet sitter i nu.

Datorn är över ett år gammal, o är inte så sugen på att fortsätta köpa nya batterier, är de bara att slänga som gäller eller kan man få någon sorts utökad garanti?

  • Oregistrerad
  • 2009-04-30 15:33

Testa att ladda batteriet genom att låta laddaren sitta i över natten och se om det gör någon skillnad.

Testade att låta de vara inkopplat i två timmar, magsafen lyser bara grönt. Testar väl över natten med..
Svårt o få info om batteriet då den inte startar med de i, vad kan man pajja om man trycker in batteriet medans datorn är igång?

var tvungen att testa, de gick fint att sätta i batteriet, x-ett i symbolen blev en stickontaktssymbol, "laddar inte" dök upp, batteriet hittades inte i hårdvaruinfo o coconutbattery craschade, precis som förra gången batteriet dog.

Men just när jag skulle skriva här så stängde datorn bara av sig, med laddaren inkopplad, tämligen udda tycker jag.

Får väl försöka få ett nytt batteri på garanti från apple store, om de nu inte skyller på min dator (som de också sålt till mig).

Är det bättre kvalitet på de nya unibody? dvs att allt inte går sönder hela tiden? Macbook Pro är för stort för mig då jag reser väldigt mycket.
Gillar verkligen OS-X men snart börjar en billig (hållbar) pc med linux kännas som ett alternativ.

Senast redigerat 2009-04-30 16:46
  • Medlem
  • 2009-04-30 16:58
Ursprungligen av johan_paz:

Är det bättre kvalitet på de nya unibody? dvs att allt inte går sönder hela tiden? Macbook Pro är för stort för mig då jag reser väldigt mycket.
Gillar verkligen OS-X men snart börjar en billig (hållbar) pc med linux kännas som ett alternativ.

MacBook (den gamla) var faktiskt riktigt hållbar.
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=11913

Menar du att på en MacBook unibody går allt sönder hela tiden?

Ursprungligen av Baron:

MacBook (den gamla) var faktiskt riktigt hållbar.
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=11913

Menar du att på en MacBook unibody går allt sönder hela tiden?

Menade att min (gamla) macbook går sönder hela tiden, har på de 1,5 år jag haft den fått byta/fått bytt följande: 1 hårdisk, batteri, laddare, topcase o nu batteri igen.
Tycker de är mycket för en såpass ny dator, min gamla pc höll fint i fyra år.

1
Bevaka tråden