Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arbetsscheman i iCal? Bra, dåligt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-29 09:37

Nu är det såhär att jag nyligen blivit butikschef där jag jobbar, och har helt plötsligt ansvar över hela personaluppsättningen.

Detta innebär även att jag ska göra arbetsscheman från vecka till vecka? Vem som jobbar när o.s.v.

Jag har fuderat på att göra detta i Icall. Vad tror ni skulle det funka smidigt? Eller finns det nåt annat program som kanske kan funka bättre?

Går det att skriva ut veckoscheman i Icall?

Tack

Prova kringla P, finns flera olika vyer att skriva ut i.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-29 21:27

Jag skulle satsa på att skapa ett Google Calendar-konto, och ställa in iCal så att de ändringar du gör automatiskt skickas upp på Google. De anställda kan kolla sitt schema, och se ändringar direkt på webben. Utskrifter kan du göra från iCal, eller från Google Calendars webbsida.

Ursprungligen av Spiken:

Jag skulle satsa på att skapa ett Google Calendar-konto, och ställa in iCal så att de ändringar du gör automatiskt skickas upp på Google. De anställda kan kolla sitt schema, och se ändringar direkt på webben. Utskrifter kan du göra från iCal, eller från Google Calendars webbsida.

Hur ställer man in ical så att det automatiskt synkar med google kalender?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-02 18:24

Jag kollade på Google Calender, verkade mkt vettigare. Tusen tack för hjälpen!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-04-29 21:41

Jag har provat med iCal men det blev för jobbigt. Excel valde jag till slut eftersom den kunde räkna ihop arbetstimmar. Men bäst är ju ett schemaläggningsprogram.

Är butiken ansluten till Handels har du dessutom lite extra att tänka på. Beställ boken med avtalet, där står mycket viktigt. Men du kan ju börja på denna länk: http://www.handels.se/home/handels2/home.nsf/unidView/EB1341B2316F90D3C12574D000245C56?OpenDocument

1
Bevaka tråden