Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnen i Imac G4 (första Globen).

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med minnet. AHT säger att 512MB SO-DIMMEN är skadad. Då tänkte jag byta den fasta 128:an till en 512 MB SDRAM. Med detta har jag misslyckats grundligt. Enl Mactracker skulle det vara samma? som i merparten stationära G4:or så jag provade sådana (från G4:or) men inga vill samarbeta. Finns det något trick? Är det en speciell PC133 SDRAM? Någon som gjort detta eller vet?
Slutligen, någon som eventuellt har en eller båda av dessa minnestyper?

Tack på förhand,
michaela

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-29 19:10

Det är en vanlig PC133 SDRAM 168pin DIMM. Jag har uppgraderat en för några år sedan, inga problem. När du sätter ihop det hela, tänk på att det ska sitta lite kylpasta på anliggningsytorna mellan plattan som håller moderkortet och själva metallfoten, detta för att foten är en del av kylningen.

http://www.xlr8yourmac.com/systems/imac_g4/imacg4_takeapart.html

Vad menar du med att din SO-DIMM är skadad? Har du plockat ur den i så fall så den inte stör på något vis?

Apple Hardware Test 1.2.2 påstår det efter flera tester bl a efter demont. och mont. ifall den inte satt helt rätt. Det med kylpastan misstänkte jag när jag såg ytorna!!

michaela

1
Bevaka tråden