Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

macbook alu / macbook white (firewire) dilemma

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla vänliga själar.

Jag har problem med ett val jag måste göra så fort som möjligt..

Jag införskaffade för några månader sedan en macbook black (early 2008) som jag fick relativt billigt. Jag var mycket nöjd med den.

specs: 2.4 GHz core2duo, 2Gb ram, 250 Gb Hd. Firewire, 2st USB2.0

Jag har många andra datorer jag använder både till allroundsysslor och musik, denna hade jag tänkt använda nästan uteslutande till att köra Supercollider vid livespelningar. Jag är inte världens bästa programmerare och det brukar ofta sluta med att jag använder upp datorns resurser tills den nästan kroknar när jag bygger mina performance-patches, snabbhet och kapacitet är alltså ganska viktigt att jag försöker få så bra som möjligt på min begränsade budget..( iallafall tills jag blir en bättre programmerare )

till att börja med tänkte jag köra på det interna ljudkortet för att lite senare införskaffa ett firewireljudkort för ungefär 5000:-
Jag tyckte att det interna kortet fungerade helt ok kan jag tillägga.

Allt var alltså frid och fröjd. Sedan hände något oförutsett...jag spillde lite kaffe på den. Det kom bara på kanske 5-6 tangenter, men det räckte för att bränna logikkortet. Detta är ganska kostsamt att byta ut (sammanlagt runt 13000:- ).
Som tur är hade jag en hemförsäkring som täcker detta.

Nu måste jag alltså skicka ett specificerat kostnadsförslag från macsupport till försäkringsbolaget där det står specificerat exakt hur mycket det kostar att reparera min befintliga dator och hur mycket det kostar att köpa en ny likvärdig dator. Jag har diskuterat detta med macsupport och de har givit mig flera valmöjligheter: