Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagligt att sätta OS X från powerbook i eMac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-04-27 22:14

Hejsan hoppsan
Jag har köpt mej en beggad eMac till min dotter. Den kom tyvärr med Mac OS 10.1 och det är ju inte deluxe direkt. Min fru har en Powerbook G4 som kom med 10.3. Jag köpte Tiger till den så nu är det 10.4 i den. Jag provade en gång att använda Powerbook-skivan för att installera 10.3 i en gammal iMac G3. Så det går ju att installera det i andra datorer även om det är en bundle-skiva.
Frågan jag har är då den om jag får installera 10.3 från powerbook-skivan i eMac:en? Jag har ju betalt för både 10.3 och 10.4 så egentligen gör jag ju inget fel i att använda båda... eller?

Oftast fungerar det inte att installera från en maskinspecifik skiva på en annan sorts maskin. Men ibland - som i ditt fall - så funkar det om man har tur.

Varför inte bara göra ett försök istället för att fråga här? Funkar det så funkar det, och farbror polisen kommer nog inte med stora batongen för detta... Funkar det inte är det ju bara att exempelvis köpa en beggad Panther eller Tiger via annons på forumet. Lär väl inte kosta många kronor.

Då kunskap är en lätt börda kan ju en liten fågel viska i ditt öra att din köpta retail-tiger går alldeles utmärkt att installera på eMacen samtidigt som den rullar på Powerbooken. Fast det får man ju så klart inte (såvida du inte skaffar en Leopard till Powerbooken och "frigör" tigern).

  • Medlem
  • 2009-04-28 10:27

Ja, härregud.. installera Tiger på båda! Du lär inte behöva brinna i helvetet pga det.

1
Bevaka tråden