Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP - inget fungerar vid uppstart

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-27 19:15

Hej.
Vid uppstart av MBP C2D dyker upp inloggningsruta och inget mer händer. Tangentbord och styrplatta fungerar inte. Innan dess var det dålig batteritid och dator stängdes av utan förvarning. Bytte till nytt batteri utan resultat.
Är det någon som upplevde detta och har någon lösning eller är det endast Apples serviceverkstad som gäller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-27 19:28

Funkar tangentbordet och styrplattan innan du kommer till inloggningsrutan.

Med inloggningsruta menar du den där man ska fylla i användarnamn och lösen?

Funkar det med extern mus och tangentbord?

Har du kollat att det inte är så att batteriet har svällt och ligger och trycker på styrplattan och tangentbordet?

Annars, har du gjort uppdaterat eller installerat något speciellt innan det hände?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-28 10:05
Ursprungligen av acke:

Funkar tangentbordet och styrplattan innan du kommer till inloggningsrutan.

Med inloggningsruta menar du den där man ska fylla i användarnamn och lösen?

Funkar det med extern mus och tangentbord?

Har du kollat att det inte är så att batteriet har svällt och ligger och trycker på styrplattan och tangentbordet?

Annars, har du gjort uppdaterat eller installerat något speciellt innan det hände?

Hej Acke!

Dator startar så snabbt att inloggningsruta (med användarnamn och lösen) dyker upp direkt efter den gråa skärmen med Apples logga vid uppstart.
Det går lånsammare på den andra Macen där det hinner dyka upp en ljusblå skärm med pekaren (som man kan se att den rör sig) innan allt annat laddas upp.

Batteriet är OK - det var inget fel på den gamla förutom att den var ganska "förbrukat".
Den nya jag köpte är helt OK.

Extern mus och tangentbord fungerar utan problem.

Har inte uppdaterat eller installerat något på länge.
Jag väntade med uppdateringarna tills jag fick lite tid med en formatering och en ny färsk installation av systemmet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-29 20:12

Så vid inloggningsrutan, där kan du skriva in och logga in men bara med tangentbord och mus?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-30 08:28

Hej Acke!
Ja, det löste sig. Lämnade MBP igår till Apple service i Bern och de sa att det är fel på kommunikation från tangentbord/styrplattan. De lovade att den blir klar i början av nästa vecka (AppleCare). De sa även att det är nog även fel på batteriet som de kanske kan byta inom garanti. Den gick ung. 100 laddningscykler och dator kan plötsligt dö utan någon varning när den visar 70% av kapacitet.
Jag är jätteglad att den blir klar så fort.

Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden