Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacOS X 10.2.5 ute nu

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-04-14 14:40

Toast funkade fint efter uppdatering för mig.
Det mesta funkade bra faktiskt...hade iof en fethängning i Finder men det var inget jag kopplade samman med uppdateringen.

För mig fungerade uppdateringen utan problem på en 1GHz PowerBook. Batteritiden har blivit bättre och jag har inga problem med några program.

Ett tips för några som får problem: systemhack av olika slag kan ställa till problem. Om ni har sådant installerat, försök att ta bort dem och se om det blir bättre.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-14 21:32

nu funkar det att bränna... har startat om (konstigt)

Jag upptäckte att FTP-länkar i Finder funkar nu. Jag har testat detta med varje uppdatering och inte fått det att funka tidigare så jag tror de fixat detta nu.

Det jag menar är alltså... om man t ex ser länken ftp://ftp.apple.com så kan man markera och dra ut länken på skrivbordet för att skapa en FTP-länk. Den länken kan man i info-rutan koppla till valfritt FTP-program. Dubbelklicka filen och programmet kopplar upp dig till servern. Jag har inte kunnat göra detta förrän nu med 10.2.5. HTTP-länkar har funkat, men inte FTP-länkar.

Tillägg: Forumet skriver ut länken ovan som en klickbar länk. Vill bara påpeka att det jag pratar om funkar oavsett om texten är en "levande länk" eller bara text i en texteditor.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Simonsj
För mig fungerade uppdateringen utan problem på en 1GHz PowerBook. Batteritiden har blivit bättre och jag har inga problem med några program.

Det märkte jag igår kväll också. Jag har fått 50% mer batterikapacitet!

Några exempel:
1 GHz, 97% laddning, 8 program igång - 3h 30min batteritid.
1 Ghz 97% laddning, 8 program igång men "står bara" - 4h 15 min
667 MHz, 95% laddning, 8 program igång - 3h 53min
667 MHz, 72% laddning, 8 program igång men "står bara" - 5h 7 min

Stämmer värdena med era TiBook:s eller är min dator för klen för att orka aktualisera batterikapaciteten?

Har en 1GHz/1GB60GB/Combo/Airport

Sant Marcus! Jag upptäckte samma sak igår kväll. Plötsligt hade jag över 3h 30min.

Har inte märkt något men då mitt batteri är halvdött efter tidigare batteribugg är det svårt att säga. Återkommer senare med rapport så fort det är laddat...

Jösses, kan hålla med om det ni säger ovan: konstigt!

Först totalhavererade datorn efter uppdateringen. 2 kernel panics, skitsegt nätverk och annan djävulskap. Nu efter några omstarter går allt perfa, och då menar jag PERFA! Mycket längre batteritid, inga krascher, snabbt nätverk och bättre prestanda!

Verkar precis som att datorn behövde VÄNJA sig vid det nya systemet, hur absurt det än låter.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-22 16:49

Efter uppdateringen till 10.2.5 kan jag inte längre synka min palm. Den har varit superstabil i synkningen under 10.2.4 och tidigare.

Är det någon som har någon idé eller stött på liknande problem?

mvh
Johannes

++++
PBG4 800'

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-22 16:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av JS
Efter uppdateringen till 10.2.5 kan jag inte längre synka min palm. Den har varit superstabil i synkningen under 10.2.4 och tidigare.

Är det någon som har någon idé eller stött på liknande problem?

mvh
Johannes

++++
PBG4 800'

Vet inte om problemet är liknande, men eventuellt. När jag uppdaterade till 10.2.5, tappade jag en massa inställningar. Vissa upptäckte jag inte förrän längt senare. Testa att gå igenom alla relevanta inställningar!

Vänligen, Ylan

Efter uppgradering till 10.2.5:

TiBook 667 med USB Bluetooth inpluggad vaknar upp efter en stund då den är i vila. Skärmen är helt svart, men datorn "lever"; jag kan t.ex. ssh'a in till den. Enda sättet att få tillbaka skärmen var att reboota.

Utan Bluetoooth funkar allt som det ska.

För övrigt är bluetooth stödet mycket snyggare nu...

Ciryon

Inte har jag märkt någon skillnad i Bluetooth stödet till Nokia 7650. Har skickat bilder till Macen sedan Bluetooth sattes in i OS X. Gick nog snabbare i 10.2.4 rentav. Snyggheten har sitt pris?

Har inte fattat hur jag skall få en P800 att fungera lika smidigt för bildöverföring som Nokia 7650. Den verkar inte stödja Bluetooth överföring av foto ... Verkar som det skulle vara tvunget att skaffa en adapter för Sonys memorycard. Eget, minst sagt. Nå´n som vet bättre?

Provade även att nå Nokia 7650 via iSync. Inget napp. Nå´n som vet?

Bevaka tråden