Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera eller inte?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-27 15:19

Jag är lite sur på Adobe som släpper uppgraderingar så snabbt - knappt har man hunnit köpa CS3 förrän man ska lägga en förmögenhet på CS4. Utan några egentliga behov av förnyelse dessutom. Hade därför tänkt vänta med att uppgradera, men nu har plötsligt både InDesign och Bridge börjat krångla ordentligt. InDesign kraschar ett par gånger om dagen och Bridge vägrar visa filer. Vad tror ni, beror detta på att CS3 "åldras" (ett smart sätt att tvinga mig till uppgradering) eller kan det gå att åtgärda med lite datorstädning? Tacksam för tips!

Jag har en MacBook Pro 2.4 HHz Intel Core 2 Duo med Mac OSX 10.5.6. Inga andra program krånglar.

För det första måste du skaffa dig en ny dator. Nej, skämtade bara. Programvara åldras inte på det sättet, däremot kan det alltid hända att t. ex. installerad tredjepartsprogramvara ger upphov till krascherna eller att viktiga filer av misstag har försvunnit. Jag skulle i så fall se om jag hittade problemen i Adobes kunskapsdatabas där de listar vanliga fel och hur man åtgärdar dem. Det kan hända att programmen har skrivit kraschloggar som kan vara till hjälp vid felsökning. Jag vet inte om Adobe har något eget ställe att skriva dem till eller om man kommer åt dem via Systemmeddelanden. I annat fall skulle jag prova att installera om Creative Suite-programmen och i yttersta fall hela datorn om jag verkligen inte kunde hitta felkällan.

Du har troligtvis fel på några plist-filer. Gå in och ta bort de som det står adobe på, så borde det fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-28 12:55

Tack ska ni, ha! Nu har jag rensat lite här och där, och sparat 12 000 spänn. Lugnare och gladare!

  • Medlem
  • 2009-05-03 01:38

Om man ska kasta Adobegrejer kan det löna sig att göra det med lite urskiljning. Prefsfilerna behöver inte vara paj, det kan vara annat.

1
Bevaka tråden