Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto kraschar ideligen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppdaterade nyligen till sista versionen av iPhoto -09 och efter detta har jag haft upprepade problem med att programmet kraschar.

Detta har hänt vid två händelser.
1. Jag skulle tömma programmets papperskorg som vid tillfället hade ca. 900 bilder i sig och det kraschade hela tiden. Till slut raderade jag 50 bilder åt gången och då funkade det. Dock så hände detta igen idag och då fanns bara 15 bilder i papperskorgen.

2. Jag synkade min Nokia 5800 via bluetooth och pga att jag glömde bort mig så avbröts synkningen. Efter detta ligger det bilder i iPhoto som inte går att radera. Varje gång jag försöker så kraschar programmet. Dessutom ser det ut som om min telefon är ansluten när jag startar programmet trots att den inte är det (man ser den som en enhet).

Nån som känner igen detta?

Verkligen ingen som känner igen detta????

Hel klart iaf är att du har ngt rejält fel inne i iPhotos katalog.

Exakt hur man skall gå till väga för att fixa till det är lite knepigt.

1) Jag hoppas du har backup på det hela. Om det skiter sig...

2) Avsuta iPhoto. Prova kasta iPhotos inställningsfil, den borde heta com.apple.iPhoto.plist och ligga inne i Library. Starta iPhoto igen.
Troligen får du nu peka på din katalog (brukar vara Användare/bilder/)

3) Worst case. Exportera allt UR iPhoto till en Mapp/Hårddisk ngnstans, när du är klar avslutar du iPhoto, dyngar sedan Iphotos datamapp och startar sedan iPhoto igen, du får frgan om var filerna liger och väljer då istället skapa en ny mapp. Importera alla dina bilder hit igen. Brutalt.

Sedan är vi ett forum av eldsjälar, ingen tar betalt här för supporten och kommentarer typ "Är det ingen som vet?", "kom igen då rå" osv får ofta medlemmar att bli sura och fullkomligt skita i ditt problem....

Hoppas det löser sig för dig.

Tack för tipsen!

Innan jag provar detta: Kommer mina egna bildtexter att finnas kvar eller blir det som när jag bytte från Picasa till i Photo så att allt jag själv hade skrivit försvann?

Förlåt för min frågande kommentar, jag menade verkligen inget illa!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-28 18:20

Jag har också haft problem med att iPhoto kraschar efter att 8.0.2 installerades. Problemen uppstod efter jag fört över mitt bibliotek från min gamla MacBook till min nya och visar sig genom att iPhoto kraschar ca 15 sekunder efter uppstart. Vare sig att bygga om iPhoto-biblioteket eller att slänga plist fungerade. Jag har tillfälligt löst problemet genom att slänga iPhoto i papperskorgen och installera om iPhoto från iLife DVD:n och sedan passa sig för att uppdatera till 8.0.2.

Johan

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2011-09-03 17:26

Jag har lite bekymmer med iPhoto 11. Ver 9.1.5.
Jag har provat att exportera alla mina bilder till en extern disk kopplat till Airport ca (20000 bilder) för att ha en backup på bilderna helt råa som de var när de togs. iPhoto kraschar och man får en för mig obegriplig kraschrapport.

Jag har prövat att exportra till en mapp lokalt på skrivbordet också men iPhoto kraschar efter en stund.

Jag har sökt här på forumet men det verkar som om ingen haft detta problem, Går det inte att exportera hela biblioteket när man har så många bilder?

Kan man få ut bilderna ur iPhoto mappen på annat sätt?

Finns det någon iPhoto guru som vet vad jag gör för fel.

1
Bevaka tråden