Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna DVD utan kodning?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man exporterat en fil i 16:9 PAL format så är den ju redan kodad och klar men jag hittar inget program som bara vill bränna DVD: utan att krympa filen och göra den sämre först?
I Adobe Premiere Windows kunde man bränna direkt från programmet utan kodning.

Varför inte bränna direkt i Finder? Högerklicka och "Skapa bränningsmapp". Dra filen/filerna du vill bränna till mappen. Högerklicka och "bränn skiva".

Eller använd Toast om du har.

Noterbart är ju dock att dessa inte kommer att fungera i en DVD-spelare till TV'n.
För detta kommer en omkodning att ske till mpeg-2, i vissa fall kanske i bakgrunden utan att användaren märker av det.

Jag uppfattade det som att trådskaparen bara vill bränna själva videofilen till DVD. Skulle inte förvåna mig om de moderna dvd-spelare som klarrar DivX och andra format även klarar en DV-ström som det nog är frågan om här. Att ha som backup på videoprojektet är också bra - eller för uppspelning på dator.

Skall den kunna spelas upp som en "riktig" DVD måste den självklart kodas i sedvanlig ordning.

1
Bevaka tråden