Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine på USB HDD

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-04-21 13:15

Hej

Jag vill använda time machine på en usb hdd som jag har.
Den är på 500GB så jag tänkte vara smart och partionera den för att använda den ena till time machine.
När jag sen pluggade in den i Macen så fick jag frågan om jag ville använda den till time machine och jag valde denen partition.
Men det blev nått jäkla fel och nu kan varken macen eller vista se hdd.
Pluggade in den i en dator med xp och den säger att hdd är tom.
Går det att komma åt den den data som ligger på hdd eller får jag se den som bortblåst

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-04-21 19:35

Mig veterligen använder Time Machine endast hela diskar. Det ska inte gå att peka på en partition. Försök att återskapa din förlorade data med ett recoveryprogram av nåt slag.

Ursprungligen av foxcat:

Mig veterligen använder Time Machine endast hela diskar. Det ska inte gå att peka på en partition. Försök att återskapa din förlorade data med ett recoveryprogram av nåt slag.

Time Machine har inget emot att använda en enskild volym bland flera på en disk. Det fungerade åtminstone fint när jag gjorde så tidigare.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-04-21 20:36

Jag hade nog fel...

Hittade svaret här http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=223065

17) Does TM take over a backup volume?

Yes. However it will only take over one mounted volume, if you have a large disk that you would like to use for multiple backups you can partition it so each backup has it's own volume for TM.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-04-21 20:43

Ja då är frågan varför det blev så fel??
Och kommer ett recovery program ens se hdd då inte operativ systemet inte gör det.
Sitter på jobbet just nu så jag får testa när jag kommer hem

Det är väl inte så konstigt att xp eller vista säger att disken är tom när de inte har stöd för HFS+ inbyggt? Eller kör du med MacDrive installerat?

Recoveryprogram ser alla enheter som är anslutna så länge de inte dött helt och hållet, de är inte nödvändigtvis beroende av att systemet kan komma åt enheterna på dem utan arbetar på en lägre nivå.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-04-21 22:53

Nu är inte hdd formaterad i HFS+ för Macen kan inte ens se den och jag han inte ens välja att formatera den.
Nu vet jag inte exakt hur en hdd fungerar med det verkar som att infon som talar om vilka partitioner den består av har försvunnit.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-04-22 16:51

Kanske den här tråden ska flyttas till Datalagring - lagringsmedia?

Alla fall så lyckades GetDataBack hitta alla info så den gick att rädda

1
Bevaka tråden