Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafik-problem i Windows

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-22 14:33

OS 10.5 på Mac Pro - All soft- & Firmware uppdaterad
Original-CD WIn XP Professional SP3
Bootcamp-NTFS Partition 50 GB på separat intern disk: OK
Installation av WIn: FUCKED UP.

Inatt smällde jag in WIndows problemfritt, installerade rutiner via Leopard-CD:n. Allt verkar finfint, bootar om och så ser det ut så här. Så jag tog bort partitionen, byggde en ny på annan disk och nu ser det ut så här redan under installationen.

Vad är fel (Förutom att jag försöker pilla med WIn överhuvudtaget)?

Antar att det har med bildskärmsstödet att göra.

Någon?

Jag har ändrat trådens rubrik.

När ni skapar nya trådar, försök sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

"Vad fan är detta?" säger inte så mycket om vad det handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-22 14:39

OK. Kan någon hjälpa mig med mina Grafik-problem?

  • Medlem
  • 2009-04-23 10:07

Hej,

Det där ser ju snarare ut som om det skulle vara något hårdvaruknas med ditt
grafikkort eller skärm. I installationsfasen av windows så ska det inte krävas några speciella drivrutiner för grafiken.

/P

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-23 13:14
Ursprungligen av perka:

Hej,

Det där ser ju snarare ut som om det skulle vara något hårdvaruknas med ditt
grafikkort eller skärm. I installationsfasen av windows så ska det inte krävas några speciella drivrutiner för grafiken.

/P

Men grafik och skärm funkar ju problemfritt under OS 10.5? Om det var en hårdvarumässig defekt, borde den inte märkas även där?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-23 10:46

Jag vet, det är helt bisarrt. Dessutom slocknar skärmen - ett syndrom Apple redogör för på sin suppportweb.

Mitt fjärde försök skall nu avslöja om det har med de automatiska uppdateringarna och göra eller ej.

Fan, vad jag hatar Microsoft.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-23 13:12

Jag inaktiverade automatiska uppdateringar i WIn, för jag tänkte kanske de skriver in krockar med Leopards Boot Camp-konfiguration. Men icke.

Fjärde försöket. Allt enligt konstens regler. Se ovan.

Så fort jag kört in 10.5-CD:n, som föredömligt installerar BootCamps all konfiguration, så återstartas datorn och så ser Windows ut så här.

Vad är fel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-23 14:33

JAG HAR LÖST DET.

Problemet uppstår när jag väljer OS X som startup disk, bootar och håller alt-tangenten nedtryckt. Det är då WIndows flippar. Om jag ställer in Windows som startupdisk och bara startar datorn, utan alt-tangent, så funkar det.

Återstår att se vad Apple har att säga om detta. Man vill ju ha OS 10.5 som default, och bara köra alt-booten när det är Windowsdags.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-10 22:40

Nya problem

Windows får problem med drivrutinen till Radeon X1900-kortet. Alternativt om det kan ha något med bildskärmen (en 23" Cinema) att göra.

Jag kan inte:

- Starta om datorn från OS X och låta XP dra igång automatiskt.
- Sätta OS X som startup disk och sedan ALT-boota mig in i XP.

Jag måste:

STÄNGA av datorn, låta den vila ett tag, och sedan - om jag har tur (ja, den uppför sig olika) - dra igång den utan ALT, och då funkar det. Då och då.

FIck det här meddelandet, har sett det tdigare skymta på förvridet vis. Men idag var det tydligt. Någonting om att drivrutinen fastnat i oändlig loop.

Har leechat internationella forum, men hittar inget för just det här problemet. Har kontaktat Kullander, som jag handlade hos, enligt instruktionen.

Vet att det är en slemmig produkt från Microsatan, men ändå:

Någon som vet?

1
Bevaka tråden