Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera extern HD FAT32 till HFS+

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en WD 640G extern HD som är FAT32 formaterad. Jag har försökt formatera den till Mac Extended HFS+ men utan framgång. Jag vill inte partitionera den till flera stycken. Jag har även försökt formatera om den till NTFS men det gick inte heller.
Jag har använt den utan problem i några månader så det är inget fel på den men jag har tröttnat på att jag inte kan ladda upp filer som är större än 4G.

Snälla, är hemskt tacksam om det är någon som har några förslag.
Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-20 10:04

Hur menar du 'utan framgång'? Vad är det du försökt göra, och i vilket program?

mvh
/genell

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-20 10:10

Kolla om näst sista inlägget i den här tråden är till hjälp. Formateringsproblem med externa hårddiskar kommer upp med jämna mellanrum.

http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/258675-extern-harddisk-formaterings-problem.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-20 12:00

Det verkar som att planB har hittat rätt! Att partitionera hela disken till en enda partition och se till att välja rätt inställningar för den nya partitionen skulle kunna vara lösningen
http://blog.thestar.com.my/permalink.asp?id=20248

"I launched Mac’s Disk Utility and did the following :-

On the ‘PARTITION’ menu I selected ‘1 Partition’ and in the same window I clicked ‘Options’ 3 button options shows up for erasing. I clicked the middle button for the Mac platform.
Then I clicked ‘Apply’ and the ‘erasing’ was done in minutes.
"

mvh
/genell

Tack genell!

Det fungerade!!!
Jag hittade flera olika tips, t.ex. dela till flera partitioner eller att man skulle in på en pc och där använda cmd osv.
Jag provade allt men det fungerade inte. Det här var ju kanon enkelt!
Tack!

1
Bevaka tråden