Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K-store kommer till Linköping

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjoho!

Vet inte om det nu har blivit en gammal nyhet men K-store kommer i vilket fall som helst öppna upp i Linköping på tanneforsgatan 2 (gågatan, Team Sportias gamla lokaler).

Det senaste jag fick veta var att det kommer ha invigningen i Mars. Dock kan detta ha ändrats sedan jag hörde det (fick höra det i januari när det öppnade upp en box på Posten Kungsgatan).

Mer info finns här ---> http://www.k-store.se/

Längtar som tusan tills de öppnar. Glädje kommer spridas över hela Linköping

Med vänliga hälsningar

Wenkan

Mycket trevligt för oss i Linköping.. och en bra plats för butiken är det också. Macoteket som låg på S:t Larsgatan var ju inte den bästa.

Den kommer att hamna några steg från Gothias gamla centrumbutik som också låg på Tanneforsgatan. Det var länge sedan; jag tror att jag tittat på Powerbook 100 där. Macoteketbutiken på St Larsgatan var trevlig men låg alldeles fel.

  • Oregistrerad
  • 2009-02-13 19:35

Kul! Macoteket låg iofs närmre mig men tanneforsgatan är ju mer centralt.

Senast redigerat 2009-02-14 19:42
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-02-14 00:37

Äntligen.
Skönt att få en butik nära, Pccity ligger helt fel och är allmänt kass.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-14 13:08

Ajaj, längre att gå hemifrån mig än det var till Macoteket

Ursprungligen av ivy:

Äntligen.
Skönt att få en butik nära, Pccity ligger helt fel och är allmänt kass.

PC City är mycket bättre än ingenting, med en bra och fräsch Mac-hörna. De är så klart "kartongkrängare", jag väntar mig inte att säljarna vet mer om Macarna än jag, men jag upplever dem som bättre än de gamla mörka minnena från Siba och City Stormarknad (de som blev Power). Även när City (alltså den gamla) hade en vettig Mac-avdelning så var den så styvmoderligt behandlad att det var frusterande att försöka handla där. Det var föråldrade maskiner till förra årets priser (eller värre) som ofta inte ens fungerade. På PC City har jag aldrig upplevt det där negativa, det har varit fräscht, nya maskiner, fjolårsmaskinerna reas som de skall, grejerna funkar.

Det enda minus de fått var när syrran frågade om de hade Mac-spel och fick svaret nej, men det var fel för de hade fina Guitar Hero-lådor i Mac-avdelningen. Så svaret skulle ha varit "nja, bara ett". Det hade varit trevligt om de vetat vad de hade, men det vore ju inte helt fel att ha ett par spel till. Att lägga dit ett par ex av Bilar och Nemo är ju inte så svårt.

  • Oregistrerad
  • 2009-04-18 22:07

Invigningen som skulle varit 17e April sköts upp till okänt datum pga av leveransproblem :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-19 12:06
Ursprungligen av Iphone77:

Invigningen som skulle varit 17e April sköts upp till okänt datum pga av leveransproblem :/

Synd! Det står ingenting om det på deras hemsida. Hoppas det inte rinner ut i sanden helt.

  • Oregistrerad
  • 2009-04-20 08:17

Nej hemsidan har väl inte ens nämnt invigningen? Meddelandet fanns på en stor posten i skyltfönstret till vänster om ingången i fredags.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-04-20 09:01

Jag förstår inte riktigt det här med M-store och K-store?
Är det för att de vänder sig till nördiga bokstavsbarn?

Med tanke på att PC City slagit igen så är det väl bra att öppna nu. Men namnet är botten.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-04-20 12:59

Dom kanske har tänkt att sälja iPod-Kondomer?

  • Oregistrerad
  • 2009-04-22 12:07

Tror snarare att K står för Kalmar där den första butiken öppnades En märklig sak jag noterade är att verksamhetsansvarig för Linköping helt plötsligt har plockats bort från webbplatsen?!

http://www.k-store.se/

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-04-22 12:27
Ursprungligen av Iphone77:

Tror snarare att K står för Kalmar där den första butiken öppnades En märklig sak jag noterade är att verksamhetsansvarig för Linköping helt plötsligt har plockats bort från webbplatsen?!

http://www.k-store.se/

Han kanske redan är Kickad?

  • Oregistrerad
  • 2009-04-22 13:13

Ja det verkar ju vara en lovande start på verksamheten, uppskjuten invigning och sparka den verksamhetsansvarige.

Om de har Store i Kalmar kan de väl ha Lille i Linköping? Det börjar i alla fall på rätt bokstav. (Variant på vad jag sagt om Macoteket. Ett fånigt namn blir inte mindre fånigt av att man plagierar det.)

  • Oregistrerad
  • 2009-04-23 13:59

'K' står mycket riktigt för Kalmar, bolaget heter Kalmar-Store AB.

  • Medlem
  • 2009-04-26 09:41

Jaha, så var det slut på de roliga innan det hann börja:

"Konkursbeslut
Kalmar-Store AB, Tanneforsgatan 2, Linköping har 2009-04-23 försatts i konkurs vid Kalmar tingsrätt"

Hittade kungörelsen i Corren igår.

Ursprungligen av wlao:

Jaha, så var det slut på de roliga innan det hann börja:

"Konkursbeslut
Kalmar-Store AB, Tanneforsgatan 2, Linköping har 2009-04-23 försatts i konkurs vid Kalmar tingsrätt"

Hittade kungörelsen i Corren igår.

K som i Konkurs-Store? Kånkar innan de öppnat, nånting blev allvarligt fel.

Lokalen är som sagt bra, enormt mycket bättre än den på St Larsgatan. St Larsgatan är visserligen en huvudgata men det var på en rätt död del av den.

  • Oregistrerad
  • 2009-04-26 12:02

Men suck... kan inte Macoteket ta lokalen då? Det är ju guldläge! Känns väldigt märkligt att man har så kortsiktig planering att man kan gå från expandering till konkurs på så kort tid..

Senast redigerat 2009-04-26 12:14
  • Oregistrerad
  • 2009-04-26 22:44

Snackade lite med macoteket idag och de jagar lokal i Linköping men kunde / ville inte ta lokalen som K-store ämnade använda.

Ursprungligen av Iphone77:

Snackade lite med macoteket idag och de jagar lokal i Linköping men kunde / ville inte ta lokalen som K-store ämnade använda.

Konstigt, det är ju en kanonlokal. Är det inte den som har ingången rakt mot Y-förgreningen på Nygatan/Tanneforsgatan? Det är värsta gågatestråket, kunderna traskar rakt in i lokalen om de tvekar det minsta mellan de två gatorna. Bilväg på baksidan. Svårt att tänka sig en bättre faktiskt, om man över huvud taget tror på butiker i centrum. Men, den kan förstås vara riktigt rejält dyr.

  • Oregistrerad
  • 2009-04-27 10:43

Jag vet att man ratat andra centrala lokaler för att de inte var så kallade AA-lägen. Lokalen som K-Store hade ligger inte mitt i förgreningen utan en bit upp, brevid EB Games (gamla teamsportias lokaler en trappa upp). Jag vet inte om det var läget eller kostnaden som var orsaken till svaret "som det ser ut så kommer vi inte öppna butik i dessa lokaler" från Macoteket. Den som lever får se!

Ursprungligen av Iphone77:

Jag vet att man ratat andra centrala lokaler för att de inte var så kallade AA-lägen. Lokalen som K-Store hade ligger inte mitt i förgreningen utan en bit upp, brevid EB Games (gamla teamsportias lokaler en trappa upp). Jag vet inte om det var läget eller kostnaden som var orsaken till svaret "som det ser ut så kommer vi inte öppna butik i dessa lokaler" från Macoteket. Den som lever får se!

Ja, det lät väl inte riktigt så hett.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-05-12 09:46

Jag skulle få mitt top case utbytt hos K-store Lkpg och jag pratade med en där som beställde hem ett, typ dagen innan konkursen. Nu svarar de inte på mail eller nåt. Kan man bara gå till ett annat serviceställe eller blir det problem iom att de redan har beställt hem ett?

De beställde nog inget till dig. De anställda måste ju ha vetat att konkursen var på gång. Eller så var det ägaren som svarade.

Åk du till DS-store.

Ursprungligen av bjark:

Jag skulle få mitt top case utbytt hos K-store Lkpg och jag pratade med en där som beställde hem ett, typ dagen innan konkursen. Nu svarar de inte på mail eller nåt. Kan man bara gå till ett annat serviceställe eller blir det problem iom att de redan har beställt hem ett?

Ursprungligen av Iphone77:

Jag vet att man ratat andra centrala lokaler för att de inte var så kallade AA-lägen. Lokalen som K-Store hade ligger inte mitt i förgreningen utan en bit upp, brevid EB Games (gamla teamsportias lokaler en trappa upp). Jag vet inte om det var läget eller kostnaden som var orsaken till svaret "som det ser ut så kommer vi inte öppna butik i dessa lokaler" från Macoteket. Den som lever får se!

Det kommer aldrig komma en Macoteket butik i Linköping. Sanna mina ord.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Det kommer aldrig komma en Macoteket butik i Linköping. Sanna mina ord.

Någon särskild anledning?

  • Oregistrerad
  • 2009-05-12 09:48

Det har jag väldigt svårt att tänka mig? Ring DataService i Norrköping och kolla läget.

Bevaka tråden