Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen bild visas på min macbook pro

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag startade om min dator för ca 30 minuter sedan startade den, men skärmen lyste inte. Så jag väntade en stund och startade om den den hårda vägen. Ingen bild nu heller. Eftersom det verkade som att den startat slog jag in mitt lösenord och tryckte på retur. Den loggade in vilket jag vet eftersom f5 (volym) knappen fungerar utan fn när man inte är inloggade och med fn när man loggat in. Men fortfarande ingen bild. Jag har tryckt på f1 för att skruva upp ljusstyrkan men det fungerar inte. Jag kopplade den till en extern skärm och insåg att den skickade en svart signal dit för den visade en svart bild när kontakten var i och när den drogs ut visade den att den inte fick signal alls.

Om någon vet vad det är för fel. Hjälp, skriver nu på en bärbar PC som tog 15 minuter på sig för att starta och skriva detta meddelande.

macbooken är inköpt ny i juli 2007.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-07 16:45

kan det vara så enkelt att du ska trycka på f2 som är höja ljusnivån f1 är sänka?
sorry om det låter fånigt, men ta bort dom första enkla sakerna så hittar vi nog snabbt en lösning

nej, det fungerar inte. Jag har dessutom testat att hålla den i starkt motljus och den visar ingenting

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-07 17:27

hmmm, kan du testa starta datorn med extern skärm inkopplad från början?

testade precis, det gav inget resultat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-07 20:32

hmmmm, någon som varit med om detta nyligen?+
Är du säker på att datorn startar, så måste det vara trasigt på riktigt

jag vet inte, men nån annan här kanske har en sportkeps

ska ta med den till machuset i Borås imorgon där jag köpte den. Vad jag har läst så verkar det vara grafikkortet som säckat ihop. Det går väl inte att byta om jag har förstått det rätt.

  • Medlem
  • Säffle
  • 2009-04-07 22:31

Låter som det kända grafikfelet. Din maskin stämmer ju in på den perioden problem finns också. Hade samma på min men de kopplar till nån grunka och ser om det är det felet då går det på garanti. Det gjorde min i alla fall.

/ Bozero

Fick den inlämmnad idag. Först åkte jag till servicebutiken och de sa att jag skulle ringa Apple, vilket jag gjorde när jag kom hem. Sedan åkte jag ner till stan och servicebutiken igen och fick den inlämmnad. Gôtt. Vad jag fattade som så var det det kända grafikfelet och det ska nog gå på reklamationsrätten. Men det återstår att se.

Idag var vår MacBook Pro 17" (första generationen) helt död. Svart, vägrade gå ur vila, varm. Efter att ha stängt av så har den svalnat, men startar gör den inte. Den ger signal, man får bild... och efter ett antal sekunder slocknar den. Om det är relaterat till ovanstående vet jag inte. Finns det några kända knep eller är det bara att lämna in för (kostsam) lagning?

kostsam och kostsam... Jag var nere och hämtade min inlämnade dator och har inte betalat någonting. Trots att den är drygt ett och ett halvt år och den är utan applecare.

Är det 8600M problemet så ska den nog gå att få lagad gratis.

Lagningen kostar 9500,- har jag för mig (om man vill betala för den). Tur att det går på Apples utökade garanti.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-18 15:18

Man undrar om det alls finns några fungerande datorer ur denna generation om tre år.

Min håller ställningarna än så länge...

1
Bevaka tråden