Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalarproblem vid nedladdning/filöverföring

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min vänstra monitor knastrar och skrapar när jag laddar ner, i Transmission, eller för över filer mellan hårddiskar. Om jag pausar nedladdningen slutar ljudet efter en sekund. Har någon annan varit med om något liknande?

Datormodell?
Pratar vi om de inbyggda eller externa högtalare?

Sorry, glömde kanske det viktigaste

Macbook köpt i höstas; 2.1 GHz core 2 duo, 1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM. Använder ett par ESI nEar 05 monitorer som jag haft i ca 4 år.

Den sprakande högtalarens ålder/slitage har spökat förut, dock inte på detta sätt; den brukar brusa ibland, pga. glapp, men det löste jag genom att göra en MacGyver. Hängde en spjutspets (!) så att telekabeln tyngs ner och glappet försvinner. Men detta knastrande har jag aldrig upplevt förut.

Ett annat märkligt problem jag sett att flera andra med MacBook har är tinnituspipet som uppstår spontant, men det löser jag genom att trycka på mute och sen mute igen, så försvinner det.

Men det konstigaste av allt är att detta knastrande och sprakande bara uppstår när jag tankar.

1
Bevaka tråden