Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Mybook NAS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
jag har en Western Digital mybook 500gb nas kopplad till min airport extreme. Nu är det så att jag vill städa upp lite i den. Men när jag väljer att radera utvalda filer så får jag meddelandet: "Åtgärden kan inte slutföras eftersom du inte har tillräcklig behörighet för några objekt". Jag har tidigare använt denna nas till en Windows Vistaburk som sedan länge är borta. Jag ansluter till den som gäst. Alternativet "anslut som registrerad användare" går ej att logga in via trots att jag återställt mybooken med resetknappen på baksidan och ansluter med "default settings". Problemet är alltså att allt jag har skrivit till disken med min gamla dator går ej att radera.

Tacksam för tips på en lösning!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-04-16 14:34

..

Jag har tidigare haft en sån också. Som gäst kan du bara skriva och läsa från denna.

Har för mej att lösen (för att logga in som admin) är just admin och lösen är 123456.

Give it a go!

Tack för svaret, problemet är dock kvar. Ansluter fortfarande som gäst. Väldigt skumt, kanske är fel på den?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-04-17 08:38

Men.. kan du inte välja att ansluta som admin istället mot den?
Och vilken väg går du när du ska ansluta till den?

/G

1
Bevaka tråden