Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 4 Beta - Webpage Preview, Cache för CoverFlow

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-04-15 16:48

Satt och höll på med Disk Inventory X och upptäckte en mängd filer som jag förstod att jag inte hade någon som helst koll på. Trodde först att det var vanliga internetcachefiler, men insåg när jag gick i mappen att det bara var en massa skärmdumpar över _alla_ sajter jag surfat på sen jag installerade Safari 4 Beta när den släpptes för nån månad sen. Spooky...

I /private/var/folders/ sparas alla dessa skärmdumpar. För min del, en person som surfar en hel del varje dag, innebar det att jag hade drygt 16000 jpg- och png-filer i en katalog. Alltså cirka 5 GB in alles. Varför både skärmdumparna sparas som jpg- och png-filer har jag inte tagit reda på än.

I alla fall, sökte lite här på 99.se men hittade inget. Sökte på interwebben och hittade följande diskussion på arstechnica.com:

http://episteme.arstechnica.com/eve/forums/a/tpc/f/8300945231/m/872009677931

Kan vara intressant att veta för er som är måna om diskutrymme eller integritet.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-15 16:54

Det är nog preview bilder för Safaris nya Top Sites sidan. Förhoppningsvis fixar Apple det i den riktiga versionen utav Safari 4.

//Rob

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-04-15 16:57

För Top Sites-sidan också ja. Men främst för Coverflow när man går till history-läget.

1
Bevaka tråden