Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro/GeForce 8600M GT "linjer", brus, suspekta färger med extern skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Har ett smärre problem med min MacBook Pro som inköptes hösten 2007.
Misstänker att grafikkortet strular: GeForce 8600M GT
När jag kopplar maskinen till min externa lcd bildskärm så flimrar det, och skärmen har mycket konstiga färger, och ofta blir det linjer på skärmen om man föröver ett fönster från primära till externa skärmen. "Effekten" kan ses på fotografiet jag skickar med. Dock illustrerar det inte hur illa det kan vara.

Vad har jag gjort i felsökning? Jo:

- Resettat nvram och pram
- Haft datorn+externa lcd skärm avstängd i ett antal timmar
- Böjt på dvi-hdmi kablen mellan datorn och den externa lcd skärmen för att finna eventuellt glapp.
- Testat kablen i olika hdmi portar
- Min Xbox 360 som körs via hdmi fungerar utmärkt utan bildstörning

Har inga visuella problem på MacBook Pro skärmen överhuvudtaget. Enda problemet jag har med datorn är att tangentbordet är helt "galet" när datorn varit i viloläge. Vissa tangenter får en extrem hastighet, och vissa måste man trycka på flera gånger för de ska komma fram. Har senaste uppdateringarna och gjort flashningen av tangentbordet som apple släppte vintern 2007. Utan resultat. Tangentbordsproblemet försvinner som tur är efter 15-20 min, men det är minst sagt irriterande, och försvinner inte ens om man kör en reinstall. Dock verkar det blir bättre, ibland, när man kör en reset av nvram och pram.

Senast redigerat 2009-04-15 03:18

Grrr, köpte maskinen hösten 2007. Hoppas detta går på garantin. Annars blir jag sur på apple.

Ursprungligen av blodsugare:

Grrr, köpte maskinen hösten 2007. Hoppas detta går på garantin. Annars blir jag sur på apple.

Man har tre år på fabriksfel.

1
Bevaka tråden