Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande snedstreck på markören i Firefox

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ett konstigt snedstreck på markören i Gmail, när man avänder Firefox. (Eller kan det ha varit där hela tiden, utan att jag har lagt märke till det?)
Det syns bara när jag ska skriva ett mejl. Obs! När man använder Safari, syns inget konstigt streck!
Det är ett mycket kort snedstreck som ligger bara på den högra sidan av själva markören. Men det känns oerhört irriterande!

Det syns, när man har markören där alltså:
I rutan = Sök i mail
I rutan = Till
I rutan = Ämne

Men när jag byter till RTF-format, syns det inte i själva utrymmet där man skriver sin e-postmeddelande. Annars är markören också där ett missfoster med ett mycket kort snedstreck på den högra sidan. Ungefär drygt en mm uppifrån själva snedstrecket och lika lång. Alltså cirka 1 mm.

Misstänker det kan vara något skräp som jag har fått via e-post och har fastnat. Eller hur kan man förklara det?

Hur får man bort det?
Måste jag ta bort Firefox först och hämta den igen, eller kan det finnas andra sätt att bota det?

Tacksam för alla tips.
/Jukka

Senast redigerat 2009-04-14 17:42

Inget fel

Tydligen är det inget fel, utan måste ha varit så hela tiden.

För då jag kollade på min andra dator = Sawtooth, var det exakt likadant.
Ja, ja. Problemet är löst.

Hur som helst, det ser asfult ut!! Ni som har Firefox kan gärna kolla upp det.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-14 21:45

Jag har sett det rätt ofta och stört mig på det så jag tror det är ett vanligt problem. Vet inte hur det kan lösas. Förmodligen är det redan i bugzilla men har rätt lågt prioritet.

//Rob

Vad glad jag blir att någon annan känner till det också …
Det är tur att jag använder oftast Safari för att mejla. Nästan varje gång, för att vara mer specifik.

1
Bevaka tråden