Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unit converter i Dashboard flippar...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-03-10 19:37

Är jag ensam om att Unit Converter på Dashboard håller på att flippa ut? Jag har testat att slänga plist-filer, ersatte även den gamla widgeten med en ny från sambons burk - utan bra resultat.

  • Medlem
  • 2009-03-10 19:40

Samma här.. får ta swiss franc för att det ska funka, sen spelar det roll i vilken ruta valutorna står i, typ Swedish krona <-> US-dollar och US-dollar <-> Swedish krona

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-03-11 07:11

Har också problem med konverteringen av vissa valutor.

Enl vissa kan den gemensamma nämnaren vara att man nyss installerat Safari 4betan.

Visst är det kul 1 kr är 4 öre eller ngt sånt.

Prova avinstallationen av safari 4.
Drämma i papperskorgen räcker nog inte.

Samma problem för mig. Men varför skulle det bero på Safari-betan? De har ju ingenting med varandra att göra kan man tycka.

Jag och några till upplever problem och den enda gemnsamma nämnare som slår oss direkt är att vi just installerat Safari 4.

Självklart kan jag ha fel, hoppas det.

Kan ngn som har orken och tid över just nu just nu försöka avinstallera bråten?

Har nu testat att avinstallera Safari 4 betan på både min PowerMac G5 och min Mac Pro. Unit converter funkar som den ska nu på båda burkarna. Tack för tipset!

Synd att behöva avinstallera Safari betan, fast samtidigt så störde jag mig sjukt mycket på de nya tabbarna, speciellt när man använder Wacom-penna.

Ursprungligen av tobiwan:

Har nu testat att avinstallera Safari 4 betan på både min PowerMac G5 och min Mac Pro. Unit converter funkar som den ska nu på båda burkarna. Tack för tipset!

Synd att behöva avinstallera Safari betan, fast samtidigt så störde jag mig sjukt mycket på de nya tabbarna, speciellt när man använder Wacom-penna.

Då kan vi se det som confirmed.! Gött. Och TACK!

Alltså . Convertern i dashboard visar knepiga och felaktiga valutakurser etc.
Botemedel, avinstallera Safari 4 beta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-13 17:41

Jag har nedgraderat till Safari 3 enligt instruktioner ... men en dollar = 80 svenska. Haha - känns lagom rimligt :/

  • Medlem
  • 2009-04-14 10:44

Det går att fixa om man vill behålla Safari-betan.

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20090225162441861

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-14 15:51

Yay! Tackar

1
Bevaka tråden