Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook unibody touchpad slutar svara

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-13 09:25

Hej,

Har precis kommit hem från en semester i malaysia och under min vistelse där så slutade touchpaden helt och hållet att fungera efter en helt vanlig uppstart. Tangentbordet funkar precis som det ska och när jag kopplar in extern mus så fungerar det. Samma sak hände mig när jag i julas (eller när det var) installerade 10.5.6 uppdateringen och var då tvungen att installera om datorn, efter jag hade installerat om den så har jag inte uppdaterat till 10.5.6 för att jag har vart rädd för att detta skulle ske igen men nu hände det ändå. Jag har inte installerat några nya program eller gjort något speciellt mer än att ladda in nya bilder på datorn och lyssnat på musik.

Nu har jag installerat alla senaste uppdateringar från apple men fortfarande ingen lycka. Någon som har vart med om liknande eller kanske har några idéer om vad jag kan göra?

Jag såg precis också att om jag går in i Settings --> Keyboard & Mouse när jag har den externa musen i kopplad så finns fliken "mouse" men om jag drar ur den så försvinner den fliken helt och hållet.

Tack på förhand

  • Medlem
  • 2009-04-14 10:38

Jag kan bara hjälpa dig med musfliken. Det är samma här, så antagligen handlar det om att den inte behövs när man inte har mus inkopplad.

Kolla en extra gång om du installerat uppdateringen för touchpaden. Den ska ligga i verktygsprogrammappen.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-15 13:56

Hittar inget om någon touchpad i verktygsprogrammappen, någon som har något annat förslag?

  • Medlem
  • 2009-04-15 14:18

Firmwareuppdatering till styrplatta heter den. Annars så ska den finnas i programuppdatering. Annars finns den här http://support.apple.com/downloads/#macbook

Det har varit lite strul med trackpaden, så detta löser förhoppningsvis problemet. Eftersom det är mer än 90 dagar (?) sen du köpte datorn (såvida du inte köpt applecare. Då är det bara att ringa apple), så har du ingen support. Så då får gå till affären och be dem om hjälp. Antagligen så får du väl skicka in den.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-15 15:49

tydligen är de redan installerade och det funkar fortfarande inte. Jag har snackat med apple support och de säger att det är bara gå in till service center eftersom trackpaden inte funkar med installationscd skivorna. Rensa p-ram hade ingen verkan heller.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-05-08 19:31

får børja med att ursækta mina åæø.

tænkte bara uppdatera tråden lite før andras vetskapsskull. Jag læmnade in min dator på en certifierad apple store butik och de skickade den før att byta tangentbord och touchpad, jag fick tillbaka den hem efter någon vecka eller så dær allt var nytt men det var fortfarande samma problem, jag skickade tillbaka den fick tillbaka den dær de utført samma sak, fortfarande samma problem. Apple kollar tydligen inte ifall de har lagat problemet utan byter bara de komponenter som felar.

Nu tror de att det kan vara mjukvaruproblem vilket det inte borde vara då det inte hjælper att formatera och installera om den. Jævla skumt problem det hær.

  • Medlem
  • 2009-05-08 21:51

Jag har för mig att du ska få/har rätt till en ny produkt om du lämnat in den tredje gången för samma fel. Kolla upp det.

1
Bevaka tråden