Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu har SVT Play-appen för Plex släppts

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej vänner,

Idag så släppte vi äntligen version 1.0 av Plex pluginen "SVT Play". Ladda hem den i Plex inbyggda App Store och njut av SVT:s enorma utbud.
Vi stödjer än så länge inte 100% av allt utbud (på grund av virrig kod på SVT:s hemsida) men det mesta finns på plats.

http://elan.plexapp.com

Mvh,
Daniel

Underbart! testar genast!

Svt-play

Den ser ju ut att funka däremot har jag fortfarande problem med svt play, har inget att göra med plex dock, jag får den gröna ringen som laddar hela tiden även om jag har låtit det stå på ett tag. Fattar inte.. 8-1 borde väl vara mer än tillräckligt?

Får du samma sak om du kör via SVT Play på webben?

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Får du samma sak om du kör via SVT Play på webben?

Japp konstigt

Ok, jag vet inte om det finns ett bättre sätt att ta bort redan tillagda källor på men iaf så krashar mitt plex när jag tar "remove". Jag skev en bugg report men kom på att den i sådana fall sänds till apple å de lär ju inte bry sig om plex, jag gick in på plex forumet men där måste man registera sig (som alltid) så jag tänkte jag lämnar den här och hoppas att någon ansvarig ser den (va duktig o skrev på engelska med ... )

I've added some sources in my "watch videos" category and I needed to remove some since I do not use them anymore. I guess you do that by clicking "add source" and then choose delete? Well, I hit enter on "add source" and then I press enter again on "remove", here, it is a bugg, I did it twice, when I choose this option plex crashed, fix plz! Need to remove those sources, it's gettin' messy... I'd like it if u fixed a easier way though, like, pressing fn+backspace on selected source should remove it.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-04-08 12:54

Toppen!

Synd att det är så usel upplösning på sändningarna från SVT

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-04-08 14:34

Som jag här väntat! funkar play prima också?

Kan någon förklara för mig varför jag inte kan komma åt Appstore?

Jag har senaste versionen av Plex, jag väljer
"Gå till Appstore" och trycker "Enter" men jag kommer istället till "Program"?

Har avinstallerat Plex med Appzapper och laddat hem det på nytt, men ingen skillnad.

Vill ju prova SVT Play

Du fick in det som nyhet på MacWorld också!

http://macworld.idg.se/2.1038/1.223182/plex-far-stod-for-svt-play

Jag får den inte riktigt att funka. Jag är dessutom plex-nybörjare, så jag vet inte om jag missat någon nödvändig inställning.

Problemet yttrar sig så att när ett svt play-program startas så kommer ljudet som det ska, men ingen bild visas. Jag har inga problem med att se svt play via webben.

Uppdatering: Nu funkar det. Kan ha varit jag som var otålig bara, bilden dyker upp 5-10 sekunder efter ljudet (dock synkat).

Senast redigerat 2009-04-10 09:40
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-04-10 12:31

Funkar finfint för mig

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-04-11 14:33
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Idag så släppte vi äntligen version 1.0 av Plex pluginen "SVT Play".

Får man ställa en teknisk fråga?

Är det wmv eller flash videon ni spelar?
Tycker mig se att kvalitén är sämre i wmv.

Försökte själv spela flash videon via vlc men det gick inte vägen.

Jag får det inte att funka, det säger bara "För många felaktiga objekt i följd" på vilken fil jag än försöker spela.

Ser att jag inte har senaste Flash eller senaste Plex provar att uppdatera båda så får vi se vad som händer.

*drömmer våta drömmar om hulu.se*

Senast redigerat 2009-04-14 08:14

Jag fick samma fel som du Mattias. Uppdaterade Plex till senaste och då fungerade det.

Oj vad många frågor man fick här, man ska tydligen inte åka på påskledighet.

1. Precis som Johan säger så krävs 0.7.14 av Plex för att denna plugg ska fungera.
2. Det är Flash-versionen vi spelar.
3. Man deletar inte sources genom att ta "Add sources". Har för mig att du trycker på "C" då du har din source markerat och välj lämpligt val där (minns inte säkert då jag för tillfället sitter på jobbet).

Koss_Boss: Vilket version av Plex kör du, och på vilken dator och med vilket system?

Senast redigerat 2009-04-17 11:17

Tänkte bara höra om det är så att ni jobbar på att bygga ett tillägg för playprima eller eventuellt bygga in stöd för play prima i er nuvarande plugin? Vore smidigt nu när de visar mäklarna där.

Vi har haft paus, men vi ska återuppta utvecklandet så småningom. Play Prima är en av de saker vi tittar på... vi hoppas att det är görbart.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-08-31 17:27

lånar tråden ett tag.
Vår son älskar pingu och avsnitt med den vänliga pingvinen finns på svt play genom plex. Det dryga är att ibland går det inte att se på två eller fler avsnitt efter varandra, måste starta om hela plex för att det ska funka. Den "runda" cirkeln snurrar inte ett helt varv å kommer sedan tillbaka till då man ska välja avsnitt.
Då vi startar om plex funkar det igen, en eller två gånger. Så håller vi på rätt mycket då sonen verkligen vill se på pingu...
Någon som har stött på något liknande eller kan hjälpa?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-22 20:49

Väcker upp den här gamla tråden. Nu när man kan ställa in önskad kvalité i svt play, finns det något sätt att göra detta i Plex också?

Bump på senaste frågan....

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-29 08:05

går inte. ...än i alla fall.

saknar svt play pluginen i Plex iOS klient .. var mycket smidigare att bläddra i iPhonen än på GUI på TV:n

Har du testat att gå in i PMS-inställningarna och klicka i "Disable capability checking"? Det brukar vara generalfelet man gör då pluggar inte dyker upp i de mobila enheterna (eller ATV).

Ursprungligen av gotfredsen:

saknar svt play pluginen i Plex iOS klient .. var mycket smidigare att bläddra i iPhonen än på GUI på TV:n

Finns det någon finess att köra SVT Play via Plex istället för att använda SVT Play-appen (iPhone) eller direkt via webbsidan (iPad)?

Ursprungligen av morberg:

Finns det någon finess att köra SVT Play via Plex istället för att använda SVT Play-appen (iPhone) eller direkt via webbsidan (iPad)?

kvalite är andledningen . har testat med båda alternativen du nämner eftersom jag använder AirServer så funerar ju min Mac Minin som en Apple TV å det jag märker är att kvaliten blir längre om man går via någon AirPlay lösning ... av någon anledning väljer SVT Play pluginet till plex filer med högre kvalite från svt servrar ...

Ursprungligen av gotfredsen:

kvalite är andledningen . har testat med båda alternativen du nämner eftersom jag använder AirServer så funerar ju min Mac Minin som en Apple TV å det jag märker är att kvaliten blir längre om man går via någon AirPlay lösning ... av någon anledning väljer SVT Play pluginet till plex filer med högre kvalite från svt servrar ...

Aha, du vill använda din iPhone/iPad som fjärr för att starta SVT Play och spela upp på TV:n.

Jag trodde att du ville kolla på SVT Play på din iPhone eller padda och då fick jag inte ihop att du ville gå genom Plex.

1
Bevaka tråden